مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان بیشتر مناطق کشور طی روزهای آینده صاف و آفتابی است، از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور و احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا در این مناطق خبر داد.

تهران - هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی ‌پنج روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت اظهار کرد: از فردا تا یکشنبه (۲۸ تا ۳۰ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش ‌پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ خرداد) در ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار ‌پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، طی ‌پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. تا شنبه (۲۹ خرداد) در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز (۲۷ خرداد) خلیج فارس و شرق دریای عمان و فردا (۲۸ خرداد) خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است. همچنین فردا و شنبه (۲۸ و ۲۹ خرداد) دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۲۹ خرداد) نیز صاف تا کمی ابر و گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 608223

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha