مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

531 نفر بیش از ظرفیت 3 هزار نفری ،آذربایجان شرقی برای طرح مشاغل خانگی در استان ثبت نام کرده اند.

اشتغال خانگی

سید مرتضی احمدپور- خبرنگار

اشتغال در خانه و توانمند سازی متقاضیان این نوع اشتغال در آذربایجان شرقی طرفداران زیادی دارد که البته بیش از 70 درصد متقاضیان را بانوان تشکیل می دهند. اما برای ثبت نام در این طرح و دریافت آموزش‌های لازم همچنین اتصال به بازار فروش محصولات خانگی راهی طولانی را باید طی کرد و تعداد افرادی که در استان موفق به طی مراحل و حصول به نتیجه شده اند بنا بر اعلام   اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی کمتر از یک سوم بوده است.

مراحل اداری زمان بر

معصومه کاملی از بانوان ثبت نام کننده در طرح اشتغال خانگی است که به گفته خودش حدود دو سال است در این طرح ثبت نام کرده اما هنور نتوانسته حمایت‌ها و مزایای این طرح را دریافت کند.

وی به خبرنگار همشهری می گوید: مراحل کار از طریق دفاتر پیشخوان خاصی صورت می گیرد که معمولا ازدحام زیادی دارند و باید منتظر پیامک پیگیری باشیم ولی هر بار مدارک جدیدی از ما می خواهند و زمان بیشتری سپری میشود.

کاملی ادامه می‌دهد: آموزش‌ها به صورت مجازی و غیر مجازی بوده و ابتدا در فنی و حرفه ای انجام میشد که هزینه کمتری داشت اما اکنون به مراکز دیگری از جمله جهاد دانشگاه های و آموزشگاه های خصوصی ارجاع داده میشود که هزینه بالاتری دارد.

ثبت نام بیش از ظرفیت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی می‌گوید : سهمیه‌ آذربایجان شرقی در این طرح سه هزار نفر است که تاکنون 3531 نفر برای بهره مندی از این طرح در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند  و بیش از 500 نفر اضافه ظرفیت داریم.
حسین فتحی با اشاره به رفع موانع نرم افزاری در سایت ثبت نام و افزایش مراجعه به سایت‌های اعلام شده ادامه می‌دهد: اغلب ثبت نام کننده ها را زنان خانه دار تشکیل می دهند ودر مجموع از این تعداد 643 نفر مرد و 2677 نفر زن هستند.
فتحی در پاسخ به گلایه ثبت نام کنندگان در زمینه طولانی بودن مراحل حمایت از مشاغل خانگی عنوان می‌کند: این طرح دارای مراحل سه گانه است ومرحله‌ اول این طرح به شناسایی و اولویت بندی افراد اختصاص داشته و مرحله‌ دوم مربوط به بحث توانمند سازی و آموزش افراد علاقمند بوده و مرحله‌ سوم به موضوع اتصال به بازار اختصاص داده شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی  با بیان اینکه آموزش به ثبت نام کنندگان برون سپاری شده ،خاطرنشان می کند: جهاد دانشگاهی در کنار سایر نهاد های دولتی و غیردولتی  در پیشبرد این طرح همراه ما بوده است.

این مقام مسئول از ارائه آموزش برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین خبرداده و بیان می کند: وبینارهایی به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شده تا بتوان از این ظرفیت در استان بهره برد.

فتحی در پاسخ به زمان اتمام آموزش‌ها برای همه ثبت نام کنندگان می گوید: براساس اولویت بندی صورت گرفته تاکنون1200 نفر از متقاضیان، آموزش های لازم را دیده اند و این موضوع تا اتمام طرح ادامه خواهد داشت.

کد خبر 607990

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha