یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوزادان دارای سیستم ایمنی قوی نسبت به کروناویروس هستند.

نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از مدیسن نت، در این تحقیق، محققان دانشگاه بریستول بریتانیا سیستم ایمنی چهار نوزاد زیر ۳ ماه را که از کووید ۱۹ بهبود یافته بودند ارزیابی کرده و آنها را با بزرگسالانی که از این بیماری بهبود یافته بودند مقایسه کردند.

در مقایسه با بزرگسالان، نوزادان سطح نسبتاً بالایی آنتی‌بادی و سلول‌های ایمنی تولید می‌کنند که می‌تواند به طور خاص در برابر کروناویروس نقش حفاظتی داشته باشد.

به گفته محققان، به همین دلیل به نظر می‌رسد نوزادان قادر به مهار کووید ۱۹ در زمانی هستند که انتظار می‌رود آسیب پذیرتر باشند.

چرا خانواده‌ها متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی‌شوند؟ | راهنمای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

دکتر «آنو گونکا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «با انجام مطالعه دقیق بر روی نوزادانی که در مقابل کووید ۱۹ شدید محافظت شده بودند، ما نشان دادیم که از نظر تشکیل آنتی بادی‌های خاص و سلول‌های ایمنی علیه کروناویروس، ایمنی محافظتی قوی ای دارند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این اطلاعات بسیار مفیدی برای طراحی واکسن‌های کووید ۱۹ در آینده است که می‌تواند درصدد القا و تقلید از این ایمنی محافظتی باشد.»

در طی شیوع پاندمی، بچه‌ها خیلی کمتر از بزرگسالان مبتلا به کووید ۱۹ شدید شدند. محققان خاطرنشان کردند که این امر خصوصاً در نوزادانی که مستعد بیماری‌های شدید ناشی از ویروس‌های تنفسی دیگر مانند RSV (ویروس دوره‌ای تنفسی) و آنفلوانزا هستند، غیر منتظره بود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 607944
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha