چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

اگرچه در السالوادور هنوز ارقام جابه‌جا شده با بیت‌کوین در مقابل پول سنتی بسیار اندک است، اما به‌نظر می‌رسد که موضوع رمزارزها با اقبال عمومی مواجه شده باشد.

ال سالوادور بیت کوین

اطلاعات رسیده به خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که انتقال‌های کوچک بیت‌کوین به السالوادور در ماه مه نسبت به سال گذشته،۴ برابر افزایش داشته است، اما در مقایسه با حواله‌های ارسال دلار، هنوز هم مقدار کمی را نشان می‌دهد.

این کشور آمریکای مرکزی هفته گذشته به‌عنوان نخستین کشور، بیت‌کوین را به‌عنوان واحد پول قانونی به رسمیت شناخت و نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور این کشور از توانایی ارزهای دیجیتال به‌عنوان انتقال پول به داخل توسط السالوادوری‌های خارج از کشور سخن به میان آورد.

شرکت نرم‌افزاری Chainalysis که در حوزه ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تحقیق می‌کند، دریافته است که انتقال ماهانه بیت‌کوین به ارزش کمتر از هزار دلار از سوی السالوادورای‌هایی که در خارج از کشورشان کار می‌کنند، در ماه مه بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده است و این تفاوت بسیار زیادی را با ۴۲۴ هزار دلاری نشان می‌دهد که سال گذشته به این کشور ارسال شده بود.

چنین نقل و انتقالاتی در ماه مارس به اوج خود یعنی ۵/۲ میلیون دلار رسیده بود، اگرچه مقایسه با سال قبل در دسترس نبود.

السالوادور به‌شدت به حواله‌ها اعتماد می‌کند. به‌گفته بانک جهانی، در سال۲۰۱۹ نقل و انتقالات با استفاده از پول سنتی بالغ بر ۶ میلیارد دلار - حدود یک‌ پنجم تولید ناخالص داخلی - بود که یکی از بالاترین نسبت‌ها در جهان به‌حساب می‌آید.

یکی از اتفاقاتی که پس از رسمی شدن بیت‌کوین در آمریکای مرکزی رخ داده، صعود سریع نقل و انتقالات مالی با ارزهای دیجیتال است. اگرچه در السالوادور هنوز ارقام جابه‌جا شده با بیت‌کوین در مقابل پول سنتی بسیار اندک است، اما به‌نظر می‌رسد که موضوع رمزارزها با اقبال عمومی مواجه شده باشد.

بانک جهانی در آخرین گزارش خود دریافته است که برای سه‌ ماه اول سال ۲۰۲۱، حواله‌ها به السالوادور نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش یافته است. حدود ۹۵ درصد از آنها السالوادورای‌هایی هستند که در ایالات‌ متحده کار می‌کنند.

کد خبر 607913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha