مجموع نظرات: ۶
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

بهترین شیوه تدریس ریاضی ششم برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی، آموزش سرفصل‌های کم با شرح، بسط و تمرین زیاد است. نکته مهمی که عملاً در کلاس ریاضی ششم با ۴ ساعت تدریس ریاضی در هفته، با ۱۶۰ صفحه کتاب و بیشتر از ۴۰۰ مبحث آموزشی مختلف کار ساده‌ای نیست.

image-20210615094150-1.jpeg

مباحث آموزشی مختلفی که بصورت فشرده و بدون هیچ نظم و ترتیب قابل درکی در کتاب ریاضی ششم گنجانده شده است به سردرگمی بیشتر دانش آموز پایه ششم ابتدایی دامن می زند در سال تحصیلی مهمی که از لحاظ کسب معدل بالا برای گزینش در دبیرستان های نمونه و آمادگی برای شرکت در آزمون های استعداد تحصیلی و تیزهوشان بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

قطعاً شما هم این سردرگمی و ضعف در یادگیری مباحث ریاضی ششم را در فرزندتان حس کرده اید. وقتی که می بینید مفاهیم حفظی کتاب را بسادگی در ذهنش می سپارد ولی هیچ درک درستی از این جملات حفظ شده ندارد.

یا زمانیکه متوجه می شوید فرزندتان بسختی می تواند مراحل تبدیل کسر به عدد اعشاری با تقریب خواسته شده در سوال را انجام دهد یا حتی با مفاهیم مهمی مثل نسبت و تناسب و محاسبات تقریبی مشکل دارد.

که بخش مهمی از این ضعف ها مربوط می شود به محتوای کتاب ریاضی که به دلیل حجم بالا مباحثش، بصورت کامل هر فصل را توضیح نداده است و معلمی که به دلیل ساعات کم تدریس ریاضی در هفته، تعداد بالای دانش آموزان در کلاس و حجم بالای مطالب کتاب مجبور است بجای تدریس اکتشافی و مفهومی، به روش قاعده گویی آموزش دهد و فرصت کافی برای شرح و بسط و تمرین زیاد هر فصل را نداشته باشد.

نتیجه ای که در تمام این سالها اتفاق افتاده است و همچنان هم برای دانش آموزان پایه ششمی قابل پیش بینی است، این است که دانش آموزان با پایه ریاضی قوی با این مدل آموزش و تدریس درس را می فهمند و با معلم کلاس پیش می روند اما دانش آموزان متوسط و ضعیف از کلاس ریاضی ششم با همه پیامد های منفی اش عقب می مانند.

تبعات منفی مشکلات ریاضی بچه ها در پایه ششم

مهم ترین پیامد منفی بچه هایی که در درس ریاضی ضعیف هستند این است که از ورود به مدارس ممتاز و نمونه محروم می شوند. چون اکثر مدارس خوب و درجه یک فاکتورهای مهمی مثل داشتن معدل بالا و نمره بالا در درس های مهم مثل ریاضی و همینطور کسب نمره قبولی خوب در آزمون ورودی شان دارند و معمولاً دانش آموزان پایه ضعیف و متوسط یا نمی توانند نمره قبولی این مدارس را بدست بیاورند یا بسختی و در لیست ذخیره ها و اولویت های آخر مدرسه برای پذیرش و ثبت نام قرار می گیرند.

پیامد منفی دیگری که در پایه ششم یا حتی در مرحله ورود به مقطع متوسطه خودش را نشان نمی دهد، ضعف و مشکلات شدید ریاضی در سه سال دبیرستان است. چون اکثر مباحث و مفاهیمی که بچه ها در دبیرستان یاد میگیرند ادامه مباحث ریاضی ششم است.

بطور مثال اگر فرزند شما مبحث اندازه گیری طول و زاویه را بخوبی یاد نگیرد نمی تواند در دبیرستان و در درس هندسه و فیزیک که باید مسائل را زاویه ای محاسبه کند و طولی بدست آورد، عملکرد مناسبی داشته باشد.

یا اگر مبحث عددهای تقریبی ریاضی ششم که پایه ای برای گرد کردن اعداد در شیمی و فیزیک سال های بعد است و یا مبحث آمار و احتمال که به جبر و احتمال و ریاضی گسسته دبیرستان ختم می شود را بلد نباشد، به مشکلات شدیدی برمی خورد.

پایین بودن اعتماد به نفس در تمام سال های تحصیل، بسنده کردن به مدارس پایین و عادی و همینطور انتخاب رشته ناموفقی که به دلیل پایین بودن نمرات ریاضی و معدل باید داشته باشد تبعات دیگر اما بسیار مهم مشکلات بچه ها در ریاضی پایه ششم است.

آموزش خصوصی و یکپارچه بهترین روش یادگیری ریاضی ششم

بهترین راه حل برای حل مشکل ریاضی دانش‌آموزان ششمی

بهترین روش برای یادگیری ریاضی ششم ابتدایی تدریس سرفصل های کم با بسط و توضیح و تمرین زیاد است. اتفاقی که در کلاس های ریاضی ششم مدرسه به دلایلی که در ابتدای متن گفتیم کار ساده ای نیست اما در آموزش خصوصی یا بهتر است بگویم در کلاس معلم خصوصی ریاضی براحتی امکان پذیر است.

در واقع بهترین فرصتی که شما می توانید برای جبران تمام مشکلات و ضعف های فرزندتان در ریاضی ششم پیش رویش قرار دهید، گرفتن معلم خصوصی ریاضی ششم است که بتواند تمام کاستی ها و مشکلات موجود در کلاس فرزندتان را برطرف کند و او را همسطح با دانش آموزان پایه قوی برای امتحانات ترم و ورود به مقطع دبیرستان و آزمون های ورودی شان آماده کند.

در واقع تنها راه حل قابل قبول برای یادگیری کامل کتاب ریاضی ششم ابتدایی، داشتن یک آموزش منسجم، یک جزوه تمیز با نکات مهم کتاب ومعرفی منابع حل سوال برای درک بیشتر مباحث است تا به دانش آموز کمک کند از سردرگمی که ناشی از ناهماهنگ بودن مطالب کتاب و آموزش غلط کلاس است رها شود.

در کلاس تدریس خصوصی ریاضی، کاری که معلم ریاضی می کند این است که تمام نکات مهم و پایه ای ریاضی ششم را بصورت یک آموزش گلچین شده به فرزند شما تدریس می کند، به او کمک می کند که یک جزوه تمیز و مرتب از مباحث، سرفصل ها و نکات مهم ریاضی ششم تهیه کند تا به وقت امتحانات کمک رسانش باشد و با تمرین و حل نمونه سوالات امتحان نهایی ریاضی ششم ابتدایی با جواب با سه سطح ساده، متوسط و دشوار به او کمک می کند که مباحث را بطور عمیق و کامل یاد بگیرد.

بهترین مرجع برای درخواست بهترین معلم ریاضی ششم ابتدایی

تمام مشکلات ریاضی ششم و پیامدهایی که ممکن است فرزند شما همین الان هم درگیرش باشد را یادآور شدیم تا به این نتیجه برسیم که فارغ از تمام روش های آموزشی مثل دی وی دی های آموزشی، کلاس های گروهی یا پکیج های خودآموز که اکثراً از آموزش های تعاملی (آموزش دو طرفه بین شاگرد و معلم) تبعیت نمی کنند، بهترین راه حل استفاده از کلاس تدریس خصوصی ریاضی است.

فرقی نمی کند که شما معلم ریاضی آنلاین بگیرید یا با داشتن شماره معلم ریاضی ششم کلاس را حضوری برگزار کنید، مهم نفس و ذات عمل است که کاملاً با یک تدریس اصولی هماهنگ است و فرزندتان را در مسیر رشد و پیشرفت قرار می دهد.

اساتید تدریس خصوصی ریاضی ششم استادبانک می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی فرزندتان باشد. به این دلیل که تجربه بالایی در تدریس و آموزش خصوصی دارند و همین سوابق بالا در تدریس به فرزند شما کمک می کند تا بهترین متد و روش آموزش را تجربه کند.

چون در بخش گزینش و مصاحبه استادبانک با اساتید، فقط معلم هایی می توانند با این مجموعه همکاری کنند که سابقه تدریس مناسبی داشته باشند و توانایی و صلاحیت تدریس شان بررسی و تایید شده باشد.

در واقع اساتید ریاضی استادبانک به دلیل اینکه همگی از روش ها و متدهای تدریس آپدیت شده و بروز استفاده می کنند در مرحله اول می توانند با تدریس اصولی و ساده فصل های کتاب و تهیه یک جزوه منسجم و گلچین از نکات مهم و حیاتی ریاضی ششم به فرزند شما در فهم مباحث کمک کنند و در مرحله بعدی با تمرین و تکرار، مطالب را در ذهن او تثبیت کنند و با حل نمونه سوالات امتحانی  چگونگی مراحل حل سوالات را به او یاد دهند.

بهتر است برای بررسی بیشتر و درک بهتر این مورد که تجربه بالای یک معلم چقدر می تواند در یادگیری عمیق فرزندتان تاثیرگذار باشد، وارد سایت تدریس خصوصی استادبانک شوید و با ورود به صفحه اساتید ریاضی و معلم خصوصی ریاضی ششم و با مشاهده نظرات شاگردان هر معلم متوجه میزان رضایت و میزات موفقیت شان در ریاضی شوید.

حتی می توانید با تیم پشتیبانی استادبانک برای راهنمایی و مشاوره بیشتر با شماره ۰۰۰-۵۴۴۳۵-۰۲۱ تماس بگیرید تا به بهترین انتخاب برای حل مشکلات ریاضی فرزندتان برسید. اما این نکته را فراموش نکنید که شما تنها زمانی می توانید به بهترین معلم ریاضی برای بهترین آموزش به فرزندتان فکر کنید، که از بهترین مرجع و سایت تدریس خصوصی برای درخواست آن معلم اقدام کرده باشید.

اگر به این نکته مهم فکر کرده اید پس همین الان وارد سایت تدریس خصوصی استادبانک شوید تا بتوانید به لیست کاملی از اساتید برتر ریاضی و ریاضی ششم دسترسی پیدا کنید.

                                                     

کد خبر 607661

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    ششم ریاضیش خیلی مباحث فشرده و زیادی داره تا بیای این یکیو بفهمی رفتی سر مبحث بعدی