مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی خبر داد: همزمان با گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی کلنگ بازارچه صنایع دستی شهرستان خنداب به زمین زده شد.

صنایع دستی

به‌گزارش همشهری آنلاین، مصطفی مرزبان مدیر کل امروز ۲۴ خردادماه گفت: حمایت از صنایع‌دستی و توسعه تولید آن، حمایت از کالای کاملا ایرانی است که از مصالح، ابزار، هنر و نیروی انسانی کاملا بومی بهره می‌برد. از این رو ساخت بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در استان گامی مهم در حمایت از تولید کنندگان و ایجاد بازارهای فروش جدید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی  افزود: این بازارچه در زمینی به مساحت ۱۲۶ متر مشتمل بر دو طبقه است که طبقه اول ۸ غرفه صنایع‌دستی و طبقه دوم آن  ساختمان اداری میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به این که با احداث این بازارچه  ۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم پیش بینی شده است، افزود: در هر غرفه ۲ فرصت شغلی مستقیم و ۵ فرصت غیر مستقیم خواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: شرح خدمات و نقشه اجرایی بازارچه آماده است و فقط انتخاب پیمانکار واجد شرایط مانده که از طریق سامانه انتخاب و پیش‌بینی می‌شود در چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مرزبان با  اشاره به اینکه ۵ میلیارد ریال برای ساخت این بازارچه تامین اعتبار شده است، گفت: تاکنون بازارچه ای برای شهرستان خنداب وجود نداشت و  اعتبار این بازارچه در سفر دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان از محل اعتبارات ملی اختصاص یافت که به زودی کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 607464

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha