سرپرست حجاج ایرانی گفت: معاون وزیر حج عربستان در تماس تلفنی با رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرد شماری از زائران کشورهای خارجی که مقیم عربستان هستند، می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند و حضور زائران خارج عربستان برای هیچ کشوری امکان‌پذیر نیست.

حج تمتع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز با اشاره به تصمیم عربستان در مورد حج تمتع سال جاری گفت: متاسفانه امسال هم زائران خارجی ِ بیت‌الله الحرام از انجام مناسک حج تمتع محروم شدند و عربستان اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم را با ظرفیت محدود و تنها با حضور ۶۰ هزار زائر برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه معاون وزیر حج عربستان در تماس تلفنی با رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرد شماری از زائران کشورهای خارجی که مقیم عربستان هستند می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند و حضور زائران خارج عربستان برای هیچ کشوری امکان‌پذیر نیست، افزود: عربستان همچون سال گذشته درخصوص اعلام حج و شیوه برگزاری آن بسیار تعلل کرد. در حالی که می‌توانست به صورت محدود زائران را از کشورهای خارجی بپذیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اعزام زائران به حج امسال تمامی تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده یا انجام داده بود، گفت: عربستان بدون نظرخواهی از کشورهای اسلامی و بدون پاسخ دادن به درخواست این کشورها، امسال نیز همچون سال گذشته، حج را به زائران کشورش یا افراد مقیم این کشور محدود کرد و از آنجا که هیچ ایرانی‌ای در عربستان زندگی نمی‌کند و سفارت ما در این کشور تعطیل است، حج امسال بدون حضور حجاج ایرانی برگزار می‌شود.

کد خبر 607325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha