بی‌شک یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد را به مصرف محصولات طبیعی ترغیب می‌کند خواص متعدد آن است. محصولات محلی، طبیعی و سالم‌تر هستند و فواید مختلفی را به همراه دارند. عسل طبیعی و روغن زیتون از جمله این محصولات هستند. عسل انواع گوناگونی دارد و هر کدام از آنها برای اعضای بدن و درمان بیماری‌ها مفید هستند.

عسل

مصرف عسل اصل به عنوان یک ماده ارزشمند دارویی برای همه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر در خرید عسل دقت نکنیم، ممکن است که مصرف عسل‌های تقلبی و شکری به سلامت جامعه ما لطمه بزند.

از جمله خواص انواع عسل می‌توان به تقویت حافظه، رفع سرفه و گلو درد، تقویت کننده معده، ضداسهال، رفع تب، تقویت و جلوگیری از ریزش مو  و... اشاره کرد.  روغن زیتون اصل هم در گروه اسیدهای چرب سالم قرار می‌گیرد و از ۳ گیاه اصلی غذاهای مدیترانه ای محسوب می‌شود. روغن زیتون به عنوان یکی از محبوب‌ترین روغن های گیاهی، حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا ۹ است که می‌تواند ضامن سلامتی بدن باشد. این روغن ارزشمند برای مصارف زیادی از جمله آشپزی، پزشکی، دارویی و… استفاده می‌شود.
جالب است بدانید که ترکیب عسل و روغن زیتون یک ترکیب بی‌نظیر برای زیبایی و حفظ سلامتی به شمار می‌رود. در ادامه قصد داریم شما را با برخی از فواید این ترکیب سودمند آشنا نماییم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

با ترکیب معجزه آسای عسل و روغن زیتون و خواص متعدد آن آشنا شوید

فواید روغن زیتون و عسل برای حفظ سلامتی

سلامت قلب

با مصرف روغن زیتون و عسل می‌توان به کاهش فشار خون کمک کرد. این ترکیب عملکرد اندوتلیال رگ‌های خونی را بهبود بخشیده و از کلسترول مضر در مقابل اکسیداسیون محافظت می‌کند. بنابراین استفاده از این ترکیب می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری نماید.

خاصیت  ضد سرطان

عسل و روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان هستند و با این خاصیت می‌توانند آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد را در بدن کاهش دهند. این عمل منجر به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی شده و همچنین می‌تواند از بروز آن پیشگیری کند. البته باید خاطر نشان کرد که مصرف این ترکیب همراه با داروها برای بهبود و پیشگیری از بیماری سرطان بهتر است زیرنظر پزشک متخصص انجام گیرد.

خاصیت ضد باکتریایی

یکی از خواص درمانی روغن زیتون از بین بردن باکتری های مضر از جمله هلیکوباکتری پیلوری است.عسل نیز به عنوان یک جایگزین طبیعی برای شکر خاصیت ضدباکتریایی داشته و ویتامین‌ها و مواد مفید زیادی را به بدن می‌رساند.

برای دیدن و خرید روغن زیتون به اینجا مراجعه کنید:
https://vajaro.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86/

جلوگیری از ابتلا به عفونت‌ها

تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که اسید اولئیک روغن زیتون می‌تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به عفونت شود. علاوه بر این عسل طبیعی هم دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند نقش بسزایی را در از بین بردن عفونت‌ها ایفا کند. در نتیجه با مصرف عسل و روغن زیتون می‌توانید خطر عفونت های مزمن را تا حد زیادی کاهش داده و سلامتی خود را تضمین نمایید.

با ترکیب معجزه آسای عسل و روغن زیتون و خواص متعدد آن آشنا شوید

نرم کننده موها

ترکیب عسل و روغن زیتون می‌تواند موهایی صاف و نرم را برایتان به ارمغان آورد. طریقه مصرف آن نیز بدین شکل است که ابتدا باید نصف فنجان عسل و یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و به کمک نوک انگشتان خود آن را از ریشه به سمت انتهای موها بکشید. سپس باید موهایتان را با حوله‌ای پوشانده و بگذارید که حداقل نیم ساعت بر روی موها بماند. در مرحله بعدی می‌بایست موها را با شامپو شسته و سپس آن را خشک نمایید. نکته مهم اینکه برای بهره بردن از خواص این ترکیب باید حتما از اصل و طبیعی بودن روغن زیتون و عسل اطمینان حاصل کنید.

مرطوب کننده پوست صورت

یکی دیگر از خواص مهم ترکیب روغن زیتون و عسل خاصیت مرطوب کنندگی آن برای پوست صورت است که می‌تواند باعث درخشندگی آن شود. برای تهیه این ماسک صورت در ابتدا باید یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری عسل همراه با یک زرده تخم مرغ مخلوط کرده و آن را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را بر روی صورت و گردن قرار داده و بگذارید که به مدت 15 دقیقه بر روی پوست باقی بماند. در انتها نوبت به شستشوی پوست می‌رسد. علاوه بر ترکیبات ذکر شده می‌توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو هم به آن اضافه نمایید. از این ترکیب بی‌نظیر می‌توان برای پاکسازی و رفع خشکی پوست استفاده کرد.

با ترکیب معجزه آسای عسل و روغن زیتون و خواص متعدد آن آشنا شوید

ترمیم‌کننده‌ زخم و سوختگی

استفاده از ترکیب عسل و روغن زیتون طبیعی می‌تواند مانند یک پماد طبیعی برای ترمیم زخم و سوختگی عمل کند. همان طور که می‌دانید عسل خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و با جذب مایعات و مواد مغذی سبب تسریع در روند ترمیم پوست می‌شود. همچنین باعث از بین رفتن بافت‌های مرده و کاهش التهابات شده و آثار به جا مانده بر روی پوست را به حداقل می رساند. مصرف روغن زیتون نیز به دلیل دارا بودن ویتامین های مختلف و اسیدهای چرب، سلامتی، شادابی، رطوبت و نرمی پوست و کاهش درد و التهابات را به همراه خواهد داشت. از همین رو ترکیب عسل و روغن زیتون با یکدیگر می‌تواند برای رفع مشکلات پوستی معجزه کند.

مفید برای پوست و مو

مخلوط عسل و روغن زیتون را می‌توان یک ترکیب فوق‌العاده عالی برای پوست و مو دانست. این ترکیب به عنوان یک ماسک صورت برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و مراقبت از آن به کار برده می‌شود و خاصیت لایه برداری بسیار قوی دارد. همچنین استفاده از این ترکیب برای موها می‌تواند باعث از بین رفتن شوره سر، خارش و بوی نامطبوع مو شود. علاوه بر این موارد برای رفع خشکی مو، جلوگیری از ریزش مو، رفع سفیدی مو و درخشندگی آن نیز می‌توان از این مخلوط بی‌نظیر کمک گرفت.

چه افرادی باید در مصرف روغن زیتون و عسل احتیاط کنند؟

عسل و روغن زیتون با وجود فواید و خواص مختلفی که دارند می‌توانند برای برخی از افراد مضر باشند. زنان باردار در دوران بارداری و شیردهی بهتر است که در میزان مصرف عسل و روغن زیتون بیشتر دقت کرده و تا جای ممکن برای استفاده از این محصولات با پزشک متخصص مشورت کنند. همچنین افرادی که حساسیت دارند به دلیل بروز واکنش‌های آلرژیک تا حد امکان باید از مصرف عسل خودداری نمایند. علاوه بر این بیماران دیابتی هم برای مصرف روغن زیتون باید ابتدا از میزان سطح قند خون خود مطلع شوند.

جمع بندی

تا به اینجا با فواید و خواص گوناگون ترکیب روغن زیتون و عسل آشنا شدید. اینکه این ترکیب بی‌نظیر هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک تا چه اندازه می‌تواند بر حفظ سلامتی و زیبایی مفید واقع شود. البته همه این خواص در صورتی کارساز هستند که محصولات تهیه شده اصل و غیرتقلبی باشند. چون که اگر از محصولات غیرطبیعی و تقبلی استفاده شود عوارض متعددی را برای مصرف کنندگان آن به همراه خواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات کشاورزی می‌توانید به وبسایت واجارو که یک بازار محلی آنلاین برای خرید بی واسطه از کشاورزان و روستاییان هست مراجعه کنید. (vajaro.ir)

جشنواره ما از بیست و دوم خرداد به مدت دو ماه شروع می‌شود که می‌توانید از تخفیف‌های بی نظیر ما استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با بخش امور مشتریان ما به شماره تلفن 01333339616 تماس بگیرید و برای ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی با ایمیل  info@vajaro.ir در ارتباط باشید.

شماره موبایل: 09229009616

کد خبر 607141

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha