یک فعال سیاسی اصلاح طلب، احتمال ورود رهبری به موضوع ردصلاحیت لاریجانی را همچنان منتفی ندانست و گفت: من فکر می‌کنم با توجه به جدی گرفته نشدن حرف رهبری توسط شورای نگهبان احتمال دارد ایشان مثل سال ۸۴ شخصا برای بازگرداندن آقای لاریجانی به گود رقابت ورود کنند.

علی لاریجانی

به گزارش همشهری آنلاین، غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی سخنانی در ارزیابی خود از مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، با مباحثه دانستن سه جلسه گذشته مناظرات گفت: من به محتوا و ماهیت این سه جلسه اشکال دارم و معتقدم این جلسات مناظره نبود و بیشتر مباحثه بود. اگر چهار سال دیگر ریاست جمهوری بود و مناظره هم برقرار بود باید مناظرات مانند سال ۸۸ دو به دو برگزار شود و نامزدها رو در رو با هم مناظره جدی کنند.

به گزارش سلام نو، وی این جلسات را در گرم کردن تنور انتخابات موثر ندانست و گفت: به باور من این مناظرات نه تنها توانایی متقاعد سازی قشر خاکستری را نداشت، بلکه شاید به شمار کسانی که قصد شرکت در انتخابات را نداشتند نیز افزود؛ به تعبیر دیگر این مناظرات نه تنها تنور انتخابات را گرم نکرد بلکه آبی هم در تنور انتخابات ریخت.

این فعال سیاسی اما از رخدادی دیگر سخن گفت و افزود: با توجه این شرایط من احتمال می‌دهم از این هفت نفر، حداقل سه نفر به نفع آقای رییسی از رقابت انصراف و حداقل یک نفر با حکم رهبری به انتخابات باز گردد تا شاید تنور انتخابات گرم شود.

رجایی ادامه داد: یکی از این گزینه‌های بازگشت به انتخابات آقای لاریجانی است که با بیانیه اخیر خود به صراحت گفتند دلیل رد صلاحیتشان مسئله فرزندشان نبوده و شورای نگهبان باید موضع خود را در برابر ایشان روشن کند. البته تمام شانس متعلق به ایشان نیست و گزینه دیگری که احتمال دارد به گود رقابت وارد شود، خانم شجاعی است.

وی احتمال ورود رهبری به مسئله را نیز منتفی ندانست و گفت: من فکر می‌کنم با توجه به جدی گرفته نشدن حرف رهبری توسط شورای نگهبان احتمال دارد ایشان مثل سال ۸۴ شخصا برای بازگرداندن آقای لاریجانی به گود رقابت ورود کنند.

رجایی در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط همتی به دور دوم انتخابات می‌رود یا خیر گفت: با حفظ شرایط فعلی بعید است رای دهندگان بتوانند آقای همتی را به دور دوم رقابت‌های انتخاباتی بفرستند، به خصوص با توجه به چسبندگی آقای همتی به دولت روحانی و انرژی‌ای که ایشان باید برای پاسخگویی درباره عملکرد دولت بگذارد.

رجایی در پایان گفت: به نظرم رئیسی با آهنگ ملایمی به سمت اتاق رییس جمهور در پاستور در حرکت است و من او را در راهروهای پاستور می‌بینم.

کد خبر 607089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • حمید کلباسی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    12 14
    اولا مقام رهبری برای بزرگتر از لاریجانی هم قانون را زیر پا نمی گذارند . ثانیا ورود لاریجانی به صحنه انتخابات باعث چند دستگی و نزول آرای رئیس جمهور آینده خواهد شد .
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      7 9
      برادر من مسله لاریجانی یا ایکس و ایگرگ نیست مساله اینه که تنوع نامزدها وجود داشته باشه و مردم راغب باشن به رای دادن
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    13 4
    لاریجانی برای نماینده ثبت نام نکرد در مصاحبه گفت سیاست کثیف است پس چرا خودش را به آب دانش می زند
  • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    12 5
    رهبری درکار شورای نگهبان دخالت نمی کند چون این یک بدعت میشود براهمیشه
  • CA ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    26 6
    این یک بازی است.... ولی مردم تصمیم خود را گرفته اند!!!
  • jjjjjl US ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    9 3
    ایشان اشتباه میکنند کسی برنخواهد گشت این جنگ زرگری است
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      11 3
      توهم توطئه دارید شما
  • علی IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    4 4
    با سلام شورای نگهبان بر سر دوراهی تمکین به فرمایشات رهبری در خصوص احراز صلاحیت افراد و یا عبور از ایشان کدام را انتخاب میکند.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    16 18
    اگر لاریجانی برگردد خیلی ها در انتخابات شرکت میکنند . گرچه ممکنه ابن نقشه ای برای به صحنه آوردن مردم باشه ولی در هر صورت از امثال رییسی و جلیلی بهتره.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    58 7
    لاریجانی اگر هم بیاید و اگرهم تایید صلاحیت می شد در افکار عمومی مردود است ، شانس آورد تایید نشد
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    16 4
    دخالت درکارشورای نگهبان خیانت به اعتمادمردم است اگرچنین اتفاقی بیفتد دیگران هم باید تایید شوند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    7 28
    امیدوارم با حکم رهبر انقلاب بیاد تو انتخابات تا یه کم این جو سرد بشکنه و مردم بیان رای بدن
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    25 38
    اگه لاریجانی بیاد تنها کسیه که از سیاست و مدیریت و مملکت داری سر در میاره وگرنه این 7 نفر که هیچ تجربه درست و درمونی ندارن
    • ژاله عنایتی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      7 19
      درود همین طور است
  • رضا احمدی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    5 3
    چقدر این حاجی علی اقابرای خدمت به مردم خودش را اذیت میکنه اینه بهش میگن ایثار و از خودگذشتگی عجیب نیست ادم به خاطر خدمت به مردم خودش را به گشتن دهد