صنعت گردشگری یکی از پرسودترین صنایع پول‌ساز در سطح جهان است که درصد بالایی از درآمد سالانه کشورهای توریستی را تامین می‌کند. با ظهور «بحران جهانی ویروس کرونا»، این درآمد برای اکثر کشورها از بین رفت و بسیاری از کسب و کارهای مربوط به این حوزه، با ضرر و زیان‌های کلان روبه‌رو شدند.

image.png

آژانس گردشگری فلایتیو در این مطلب به بررسی این موضوع پرداخته است.

کشورهای توریستی اتحادیه اروپا از این قاعده مستثنی نبودند و در تابستان گذشته، با کاهش درآمد توریستی چشمگیری مواجه شدند. امسال و در سال ۲۰۲۱ با واکسیناسیون گسترده، کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر و برداشته شدن تدریجی قرنطینه در این کشورها، چشم‌انداز روشنی برای بهبود صنعت توریسم  و آزاد شدن سفر به اروپا در این اتحادیه، به چشم می‌خورد.

مقامات اروپایی چه می‌گویند؟

«پائولو جنتیلونی» کمسیر امور اقتصادی اتحادیه اروپا درباره برداشتن محدودیت سفر به اروپا می‌گوید: « پیام این است که تابستان ۲۰۲۱، فصل گردشگری در اروپا خواهیم داشت، حتی در صورتی که محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی برای کرونا بازگردد.»

کشورهای اتریش و آلمان نیز به تازگی به کشورهایی که با برداشتن این محدودیت‌ها موافق هستند، اضافه شده‌اند. «سباستیان کورتز» صدراعظم اتریش در تازه‌ترین اظهار نظر درباره این موضوع گفته است: «ما قصد داریم زندگی را برای مردم اتحادیه اروپا ساده‌تر کرده و گام‌های تازه‌ای برای عادی کردن شرایط برداریم.»

در آلمان نیز شرکت عظیم گردشگری تویی به دلیل کاهش سفرها و درآمد سالیانه‌ قصد دارد تا ۸ هزار شغل را حذف کند تا بتواند حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های این شرکت بکاهد. دولت آلمان برای نجات این شرکت قصد دارد یک وام ۱.۸ میلیارد یورویی در نظر بگیرد تا از ورشکستگی احتمالی آن جلوگیری شود.

شرایط سفر بدون قرنطینه به کشورهای فرانسه و ایرلند نیز هموار شده است ولی برای سفر به بریتانیا، اگر سفر خارجی داشته باشید باید تا دو هفته قرنطینه شوید. مقامات اروپایی تاکید کرده‌اند که برای این بازگشایی‌ها بر دو اصل «عدم تبعیض» و «ایمنی» اصرار دارند.

طرح اتحادیه اروپا برای گرشگری داخل مرزهای شینگن در این تابستان

برآوردها نشان می‌دهد که صنعت گردشگری به طور تقریبی ۱۰ درصد از تولید اقتصادی اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است و شغل و درآمد میلیون‌ها نفر در این اتحادیه و در ۲۷ کشور به این صنعت گره خورده است. به همین دلیل است که کمیسون اروپا، رفع تدریجی همه موانع بر سر گردشگری را در مرزهای اتحادیه اروپا و برای همه کشورهای عضو پیشنهاد کرده است.

مرزهای داخلی بین کشورهای اروپایی از جمله مرزهای منطقه تردد آزاد که «شینگن» نامیده می‌شود، برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا نیز به مدت طولانی بسته بود و یا با موانعی رو به رو بود. ابتدا قرار است مرزها همراه با بازرسی باز شده و پس از بررسی‌های لازم در تاریخ ۱۵ ژوئن تردد آزادانه در این مرزها، برای همگان آزاد شود.

طرح کمیسیون اروپا برای گردشگران خارج از این اتحادیه

بنا به طرح جدیدی که در آستانه تابستان ۲۰۲۱ برای تسهیل ورود گردشگران از خارج از این اتحادیه مطرح شده است، تمام گردشگرانی که حداقل تا دو هفته قبل از سفر به اروپا، یکی از واکسن‌های مورد تایید این اتحادیه را تزریق کرده باشند، مجاز به ورود به این اتحادیه برای سفر هستند.

به علاوه کودکانی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند، در صورتی که تست کرونای آنها منفی باشد می‌توانند همراه والدین خود به اروپا سفر کنند.  همچنین این اتحادیه به دنبال برنامه‌هایی برای تایید «گواهی دیجیتالی سلامت» برای سفر امن در کشورهای این اتحادیه است.

«گواهی دیجیتالی سلامت» برای سفر به اروپا چیست؟

این گواهی در واقع یک کد کیو آر (QR) یا کد قابل ردیابی و خواندن توسط دستگاه است. این کد از مربع‌های سیاه و سفید تشکیل شده است که حاوی اطلاعات شخصی فرد و اطلاعاتی در زمینه واکسیناسیون و یا ابتلا به ویروس کرونا است. این QR کد بیانگر این است که فرد، قادر به ورود به اتحادیه اروپا با رعایت امنیت و ایمنی کامل است. این کد به کسانی داده می‌شود که یکی از واکسن‌های تایید شده اتحادیه اروپا را تزریق کرده، به تازگی بیماری‌ آنان بهبود یافته و یا تست کویید آنها منفی است.

توصیه‌ها و پروتکل‌ها برای سفر به اروپا

  • بلیط سفرها باید به صورت آنلاین تهیه شوند و بازرسی‌ها در ترمینال‌ها همچنان برقرار است.
  • رانندگان و کارکنان شاغل در بخش‌های گوناگون گردشگری در اتحادیه اروپا، باید با تجهیزات کامل، در مقابل ویروس محافظت شوند.
  • فروش و سرو غذا در پروازها ممنوع است.
  • تعداد مسافران در وسایل نقلیه، هواپیما و قطار باید کمتر از تعداد ظرفیت کامل بوده و فاصله مسافران باید حفظ شود.
  • ژل ضدعفونی باید در دسترس همه بوده و مسافرانی که از یک خانواده نیستند نباید در کنار هم و بدون رعایت فاصله اجتماعی، بنشینند.
کد خبر 606985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha