شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

امیرحاج‌رضایی: برای اولین‌بار چهره سپاهان را در صفحه تلویزیون خواهیم دید.

آنها که یکی از اضلاع مربع قهرمانی هستند در بازی اول مقابل پاس همدان به تساوی رسیدند و حالا در یک دیدار حساس باید مقابل استقلال تهران قرار بگیرند که به نظر من این مهمترین مسابقه هفته سوم است.

سپاهان در این چند سال همیشه یکی از مدعیان جدی قهرمانی بوده و ذهنیت‌ها در مورد شخصیت فنی این تیم مثبت است، البته آنها مربی خود را عوض کردند و باید دید که سپاهان نسبت به فصل گذشته دچار چه تغییراتی شده است.

در مورد استقلال باید گفت که این تیم خیلی زود به شکست رسید، البته هنوز هفته‌های ابتدایی لیگ است و نمی‌توان با این باخت ماهیت فنی استقلال را مورد نقد قرار داد. آنها شکست تلخی را متحمل شدند و مقابل سپاهان باید از حیثیت خودشان دفاع کنند.

استقلال با یک سیستم قدیمی و غیرقابل استفاده بازی می‌کند، هرچند  بازی را بازیکنان می‌برند نه سیستم. به نظر من خط دفاعی 4 نفره برتری‌های ویژه‌ای نسبت به خط دفاعی 3 نفره دارد که شاید کادر فنی استقلال از این موضوع آگاهی داشته باشند. اگر آنها شیوه بازی خودشان را عوض کنند به طور حتم وضعیت بهتر خواهد شد. در بازی با پگاه گیلان هم دیدیم که استقلال از عمق دفاع ضربه خورد و فکر می‌کنم که این تیم در نوع سیستم و همچنین آرایش نفرات احتیاج به تغییراتی دارد. اگر استقلال این بازی را واگذار کند به طور حتم دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

در مورد پرسپولیس باید گفت که این تیم با استراتژی خاص افشین قطبی وضعیت بسیار خوبی دارد. قطبی وقتی تیمش به برد احتیاج دارد، بازی پرفشار را دستور کار قرار می‌دهد. او یا فوروارد به تیم اضافه می‌کند و یا اینکه در داخل تیم نفرات را یک خط جلوتر می‌برد. به عنوان مثال در بازی با پاس همدان دیدیم که وظایف تهاجمی بیشتری به عهده علیرضا محمد گذاشته شد و در نهایت قطبی هم به خواسته‌اش رسید.

از ملوان نمی‌توان به سادگی عبور کرد. هرچند آنها دو باخت پشت‌سرهم آوردند ولی این یک بازی ویژه برای شاگردان احمدزاده است و فکر می‌کنم که رویارویی با ملوان در انزلی کار آسانی نیست. به نظر من هر دو تیم در این دیدار به یک اندازه شانس برد دارند.

در مورد دیگر تیم‌ها باید گفت که بعضی‌ها خوب شروع کردند، بعضی‌ از تیم‌ها متوسط بودند و البته چند تیم هم ضعیف. فعلاً نمی‌توان در مورد آنها قضاوت روشنی داشت چون به طور حتم در هفته‌های آینده جدول لیگ دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

کد خبر 60695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز