مجموع نظرات: ۱
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

سامسونگ از جمله برندهای گوشی تلفن همراه است که در سال‌های گذشته طرفداران بی‌شماری را جذب کرده است و با توجه به معرفی مدل‌های جدید گوشی همراه این اتفاق به هیچ عنوان عجیب نیست.

image-20210612113711-1.jpeg

در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنیم دو مدل لاکچری از این برند یعنی گلکسی a۷۱ و گلکسی a۵۱ دو نمونه از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ بوده که بهمراه ویژگی‌هایی که دارد نشان داده که سامسونگ در ادامه‌ی تولیدی‌های خود از برنامه‌ها و تکنولوژی‌های بسیار حرفه‌ای در غافل نشده است. حال اجازه دهید که این دو مدل از برند سامسونگ را با هم بررسی کنیم و به ویژگی‌های منحصربفردشان بپردازیم.

بررسی کیفیت ساخت

این مورد اولین شاهکار برند سامسونگ است که توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

  • گوشی گلگسی a۷۱

از جمله ویژگی‌هایی که در این مدل از گوشی قرار داده شده است، تکنولوژی Glasstic است که در واقع اگر نیاز به یک بازتاب نور فوق‌العاده دارید، انتخاب این گوشی مناسب شما خواهد بود. همچنین زمانی که گوشی گلگسی a۷۱  را در دست‌ می‌گیرید حس فوق العاده‌ای به شما دست خواهد داد. ضمناً استفاده از یک ماژول دوربین در پشت این گوشی از دیگر ویژگی‌های گلکسی a۷۱ خواهد بود.

  • بدنه گلگسی a۵۱

اولین موضوعی که برای این گوشی قابل توجه است، وزن بسیار مناسب آن بوده که بر خلاف مدل‌های دیگر سبک‌تر در نظر گرفته شده است. شرکت سامسونگ این گوشی را از شیشه و پلاستیک تولید کرده و کلیدهای پاور و افزایش و کاهش صدا آن را نیز در مکان مناسبی قرار داده است.

آنالیز گوشی گلگسی a۷۱ و گلگسی a۵۱ با اوبو

بررسی نمایشگر

صفحه نمایش یک گوشی باید از قابلیت‌های مهمی برخوردار باشد.

  • صفحه نمایش گلگسی a۷۱

برای اینکه کاربران نمایش تصاویر را با کیفیت بیشتری داشته باشند، سامسونگ از دو قابلیت sRBG و vivid بهره برده است. گفتنی است که در حالت دوم امکان نمایش رنگ‌های بیشتری وجود دارد. ضمناً در نظر بگیرید که رزولوشن این گوشی FULL HD بوده و از این نظر این گوشی مشکل خاصی نخواهد داشت.

  • اندازه گلگسی a۵۱

برای این گوشی رزولوشن ۱۰۸۰ در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه اندازه ۶.۵ اینچی صفحه نمایش این گوشی، می‌توان گفت که دارای وضوح تصویری مناسبی خواهد بود. اگر نیاز به روشنایی فوق العاده از این گوشی می‌خواهید باید عرض کنیم که میزان آن حداقل ۱.۸ بوده که ازاین لحاظ فراتر از یک گوشی میان‌رده عمل می‌کند.

بررسی رابط کاربری

برای اینکه یک گوشی کارآیی بهتری داشته باشد، حتما باید دارای یک رابط کاربری راحت باشد.

  • رابط کاربری گلگسی a۷۱

پر واضح است که هر چه رابط کاربری یک گوشی مناسب باشد کار کردن با آن راحت‌تر خواهد بود. سامسونگ در این گوشی از رابط One UI ۲ استفاده کرده است که در برخی موارد با انتشار آپدیت‌های منظم اشکالات موجود را به سرعت برطرف کرده است.

  • گوشی گلگسی a۵۱

برخلاف دیگر مدل‌های برند سامسونگ، گلکسی a۵۱ دارای رابط One UI ۳ بوده که بروزرسانی نیز در آن صورت گرفته است. با این حساب می‌توان انتظار داشت که کاربران بتوانند با دغدغه‌ی کمتری با محیط کاربری این گوشی کار کنند و از آن لذت ببرند.

بررسی سخت افزار

برای اجرای برنامه‌های مختلف، نیاز به یک سخت افزار حرفه‌ای است.

  • گوشی گلگسی a۷۱

این گوشی از لحاظ سخت افزایش بسیار عالی است چرا که از یک چیپست فوق العاده برخوردار است. وجود ۸ گیگ حافظه رم نیز می‌تواند مدیریت بهتری را برای سخت افزارهای گوشی فراهم کرد. گفتنی است که گوشی گلکسی a۷۱ به خوبی می‌تواند برنامه‌ها با گرافیک بالا را پشتیبانی کند.

آنالیز گوشی گلگسی a۷۱ و گلگسی a۵۱ با اوبو

  • مزیت گوشی گلگسی a۵۱

از مزیت‌های این گوشی این است که دارای یک چیپست ۱۰ نانومتری است. همینطور برای اینکه کار اجرای برنامه‌های مختلف در این گوشی ساده‌تر انجام شود، یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای نیز بکارگیری شده است. لازم به توضیح است که با توجه به میان‌رده بودن این گوشی، باز هم می‌توانید از اجرای اکثر برنامه‌های با کمترین مشکل لذت ببرید.

بررسی دوربین

برای شکار لحظات مهم وجود یک دوربین با کیفیت نیاز مهمی به نظر می‌آید.

  • دوربین گلگسی a۷۱

وجود ۵ دوربین با کیفیت‌های مختلف یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی گلگسی a۷۱  است که دوربین اصلی گوشی دارای شفافیت ۶۴ گیگاپیکسل بوده و دوربین پرطرفدار آن یعنی سلفی کیفیتی در حدود ۳۲ دارد. اگر اهل عکاسی هستید، فکر می‌کنیم که این گوشی می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند.

  • دوربین گلگسی a۵۱

بهترین کیفیت دوربین گوشی گلگسی a۵۱  ۴۵ مگاپیکسل بوده که از قابلیت دیافراگم f/۲ نیز برخوردار است. در کنار این دوربین، سلفی جذابی هم می‌توانید با دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی گوشی در نظر بگیرید. از مزیت‌های دوربین‌های این مدل از برند سامسونگ عکاسی فوق العاده در محیط‌های نسبتاً تاریک است.

بررسی باتری

ویژگی‌های باتری‌های این دو مدل از گوشی در نوع خود منحصربفرد هستند.

  • باتری گلگسی a۷۱

این گوشی با یک بار شارژ کردن می‌تواند تا حداقل ۱۰ ساعت کار کند. از قابلیت‌های باتری گلکسی a۷۱ قدرت ۴ هزار میلی‌آمپری آن است که به خوبی می‌تواند با گوشی‌های هم‌رده خود در برندهای مختلف رقابت کند. ناگفته نماند که شارژ این گوشی در کمتر از ۹۰ دقیقه کامل خواهد شد.

  • باتری گلگسی a۵۱

ظرفیت باتری این گوشی ۴ هزار میلی‌آمپر بوده که حداقل ۸ الی ۹ ساعت پس از شارژ می‌توانید به صورت مداوم با آن کار کنید. برای شارژ شدن کامل این گوشی نیز به حداقل ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. این باتری از امکان شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

خرید دو گوشی گلگسی a۷۱  و گلگسی a۵۱  از فروشگاه اوبو

حال با توجه به بررسی‌های انجام شده در این مقاله، چنانچه نیاز به این دو مدل گوشی از برند سامسونگ دارید، توصیه می‌کنیم که در وهله‌ی اول به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کرده تا هم بتوانید گوشی‌های اصل را تهیه کنید و هم قیمت‌های منصفانه‌ای را بپردازید. لذا برای این منظور پیشنهاد ما این است که از فروشگاه‌ اینترنتی اوبو دیدن کنید. این فروشگاه با در نظر گرفتن مزیت‌هایی همچون تست گوشی حداکثر تا ۳ روز و همچنین قیمت بسیار مناسب، برایتان بهترین شرایط را برای خرید این دو گوشی فراهم کرده است. گفتنی است که برای هر گونه ارتباط جهت مشاوره و یا خرید گوشی سامسونگ از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده نمایید.

برای خرید گوشی سامسونگ همین حالا اقدام کنید

کد خبر 606933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha