همشهری آنلاین: دولت با برگزاری گردهمایی بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در آبان سال 87 موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با برگزاری گردهمایی بین المللی فرصت های سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، این گردهمایی تخصصی سه روزه بوده و در تهران توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه تشویق و جذب سرمایه گذاری های خارجی در مرکز ثقل و توجه سیاستگذاری کشور های مختلف بویژه کشور‌های موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی قرار گرفته است وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش نموده همایشی بین‌المللی را جهت شناساندن ایران به سرمایه گذاران خارجی،از جمله سرمایه گذاران کشور های اسلامی منطقه و کشور‌های صاحب سرمایه و تکنولوژی به عنوان محلی امن و مناسب برای سرمایه گذاری برگزار نماید. بر این اساس،با توجه به روند توسعه اقتصادی جهان ی سال‌های اخیر،سرمایه گذاری خارجی بعنوان مکملی برای سرمایه‌های داخلی جهت نیل به اهداف توسعه اقتصادی مطرح شده و به همین منظور و با تلاش های بعمل آمده طرح پیشنهادی برگزاری همایش یاد شده به بانک توسعه اسلامی ارسال و مورد تصویب قرار گرفته است.

این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

کد خبر 60666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز