مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

در جریان دیدار «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی با «شاهین مصطفی یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در آستارا، تفاهم‌نامه شروع فعالیت زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای دو کشور به امضا رسید.

وزیر راه

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی همچنین از توافق برای اتصال اتوبان باکو - آستارا به آستارا – رشت - قزوین خبر داد.

محمد اسلامی گفت: با افتتاح این اتوبان مسیر آستارا به باکو از ۶ ساعت به دو و نیم ساعت کاهش می‌یابد و مشابه این اتوبان در مسیر مرزهای روسیه در دست اقدام است.

اسلامی افزود: احداث پایانه ریلی در پارس آباد شهرستان اردبیل دو ماه پیش در هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت که امیدواریم با اجرای این مصوبه پایانه ریلی جدیدی در شهرستان پارس آباد راه اندازی شود. در قالب این مصوبه و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است پنج کیلومتر ریل جدید در این شهرستان احداث و هفت کیلومتر ریل قدیمی مورد بازسازی قرار بگیرد.

بهرهبرداری ازاتوبان باکو به آستارا در آذربایجان

شاهین مصطفی اف،  معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان  نیز در جریان سفر خود به بندر مرزی آستارا و بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان، اظهار کرد: اتوبان باکو به آستارا در خاک جمهوری آذربایجان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اتصال این اتوبان به آستارای جمهوری اسلامی ایران و سپس رشت - قزوین می‌تواند تسهیل کننده در جابجایی و ترانزیت کالا بین دو کشور باشد، ادامه داد: طرف ایرانی باید ۱۴۰۰ متر اتوبان را از نقطه صفر مرزی آستارا تا کمربندی آستارا – اردبیل احداث کند.

مصطفی اف، با تأکید بر اینکه زمان در اجرای این پروژه از الزامات است، بیان کرد: طرف ایرانی متعهد شده است این مسیر را تا ۱۲ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

در ادامه سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به گیلان، وی با همراهی استاندار گیلان از مجتمع بندری آستارا بازدید کرد. بازدید از بارانداز بین المللی ریلی آستارا و ارزیابی میزان پیشرفت پایانه غلات و پایانه نفتی این بارانداز، بازدید از پل ریلی آستاراچای که راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به جمهوری آذربایجان متصل می‌کند و بازدید از مراحل محوطه سازی گمرک زمینی این شهرستان از دیگر برنامه های سفر وزیرراه و شهرسازی به آستارا بود.

کد خبر 606654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha