سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

کره جنوبی روز دوشنبه با تزریق ۸۷۵۰۰۰ دوز واکسن کووید-۱۹ با ثبت یک رکورد روزانه در تلقیح واکسن‌ها میزان واکسیناسیون مردم این کشور برای دوز اول را به ۱۶.۴ درصد رساند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کره جنوبی که با روند کند واکسیناسیون به علت کمبود جهانی واکسن و تاخیر در تحویل واکسن‌های سفارش‌شده مواجه است، باید با آخرین موج عفونت‌های کرونا در این کشور هم مبارزه کند.

کره جنوبی سال پیش به خاطر استفاده از یک شیوه تهاجمی و با استفاده از فناوری پیشرفته برای رد یابی تماس در افراد دچار عفونت کرونا که به سرعت باعث فروکش کردن شیوع بیماری در این کشور شد، تحسین شده بود.

اما با شتاب گرفتن برنامه واکسیناسیون کرونا در کره جنوبی، مقامات این کشور هفته پیش گفتند انتظار دارند به هدف واکسیناسیون‌شان برای نیمه اول سال یعنی تزریق واکسن به تا ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور جلوتر از برنامه تعیین‌شده قبلی برسند.

یک کشور دیگر در آسیای جنوب شرقی یعنی تایوان نیز با تاخیر در دریافت واکسن از سازندگان واکسن روبرو شده است. وزیر بهداشت تایوان روز سه‌شنبه درباره تاخیرهای بیشتر درباره به دست آوردن واکسن‌های کرونای بیشتر هشدار داد، اما گفت دولت این کشور هر کاری در توانش انجام خواهد داد برای حل این مشکل انجام خود داد و همچنین گفت که شمار عفونت‌های جدید در این کشور به حد پایداری رسیده است.

تایوان که با افزایش موارد عفونت محلی روبرو است، در سرعت بخشیدن به برنامه واکسیناسیونش دچار مشکل است و در حال حاضر فقط حدود ۳ درصد از ۲۳.۵ میلیون نفر جمعیت این کشور دست کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

نیوزیلند در منطقه اقیانوسیه نیز به دنبال به دست آوردن واکسن‌های بیشتر کرونا است. جاسیندا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند روز سه‌شنبه گفت نخستین دوز واکسن کرونایش را در آخر هفته آینده دریافت می‌کند و این کشور آماده دریافت یک میلیون دوز دیگر واکسن فایزر است.

او گفت: «من تصمیم گرفتم در این زمان واکسن بزنم تا به مردم نشان دام این واکسن کاملا بی‌خطر است و زدن واکسن برای ایمن نگهداشتن سایر افراد مطلقا ضروری است.»

به گفته آردرن، نیوزیلند روزانه ۲۰۰۰۰ دوز واکسن کرونا تزریق می‌کند و دریافت واکسن‌های فایزر امکان افزایش قابل‌توجه سرعت واکسیناسیون در این کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 606277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha