دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا آخرین هدف گروه مشهور هکرها آن هم به دلیل جوسازی در بازار رمزارزها باشد.

ایلان ماسک- هکر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد؛ گروه هکرهای موسوم به انانیموس (Anonymous) که به حملات سایبری سیاسی معروف هستند، ویدئویی را منتشر کرده و در آن مدیرعامل اسپیس‌ایکس و تسلا را به‌دلیل «پیمایش مداوم» بازار ارزهای دیجیتال تهدید کرده‌اند.

در این ویدئو شخصی با یک نقاب و صدای تغییریافته دیجیتال خطاب به ایلان ماسک می‌گوید: «طی چندین سال گذشته شما از کارهای یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین میلیاردرهای جهان بهره‌مند بوده‌اید، زیرا شما زندگی در جهانی با خودروهای برقی و اکتشافات فضایی را خواستار بوده‌اید.» این پیام درست پس از آن که ماسک در روز جمعه، توییتی دیگر درخصوص بیت‌کوین منتشر کرد، انتشار یافت.

در ادامه این ویدئو آمده است: «میلیون‌ها سرمایه‌گذار خرد واقعا برای بهبود زندگی خود روی سود رمزارزها حساب می‌کردند. البته آنها هنگام سرمایه‌گذاری خطر کرده‌اند و همه می‌دانند که باید برای نوسان در ارزهای دیجیتال آماده باشند، اما توییت‌های شما در این هفته بی‌توجهی به یک فرد طبقه متوسط را نشان می‌دهد.»

این گروه همچنین در این پیام ویدئویی درباره چگونگی درآمدزایی شرکت تسلا صحبت کرد: «بسیاری از مردم اکنون دریافته‌اند که بیشتر درآمد تسلا از طریق فروش خودرو حاصل نمی‌شود. این پول از طریق یارانه‌های دولت، فروش اعتبار مالیات کربن برای نوآوری شما درخصوص انرژی پاک به‌دست می‌آید. این از نظر فنی اصلا نوآوری شما نیست، زیرا شما در واقع مؤسس شرکت تسلا نیستید. شما به سادگی این شرکت را از ۲ نفر که بسیار باهوش‌تر از خودتان هستند، خریداری کرده‌اید.»

گروه «انانیموس» که با حملات سایبری به ادارات پلیس، سیاستمداران و شرکت‌های مالی مرتبط بوده است، در ادامه این ویدئو اخطار مبهمی را برای ایلان ماسک دارد: «شما ممکن است فکر کنید که باهوش‌ترین فرد اتاق هستید، اما اکنون همتای خود را پیدا کرده‌اید. ما انانیموس هستیم! ما لژیون هستیم. پس منتظر ما باشید.»

در مقابل ماسک به‌صورت مستقیم پاسخی برای این تهدید ارائه نکرد، اما حدود ۲۰ دقیقه پس از ارسال این ویدئو، او در صفحه خود در توییتر نوشت: «آنچه را که از آن متنفرید، نکشید، آنچه را عاشقش هستید، نگه کنید.»

کد خبر 605799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha