معاون اول رئیس جمهور در رشته توئیتی به اتهاماتی که در مناظره‌های انتخاباتی علیه دولت مطرح شد، پاسخ داد.

اسحاق جهانگیری

به گزارش همشهری آنلاین اسحاق جهانگیری نوشت: 

۱- ‏اولین ‎مناظره نامزدان ریاست جمهوری را دیدم،هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود.هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره ‎تحریم های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران ‎کرونا و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود.

‏۲- هیچ نامزدی به این مسئله نپرداخت و پنج نامزد همسو نیز یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند. آنها نگفتند مقصر ارجاع ‎پرونده هسته‌ای کشور به ‎شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال ١٣٨٥ چه تیمی و چه جریانی بود و چه هزینه های سنگینی بر کشور تحمیل کرد.

‏۳-  آنها نگفتند دولت اول روحانی چگونه توانست ایران را از ذیل ‎فصل هفتم شورای امنیت خارج و تحریم‌ها را رفع کند و ‎ برجام، ثبات اقتصادی، دستیابی به نرخ ‎تورم تک‌رقمی و رشد اقتصادی ١٢ درصدی در سال ٩٥ سبب شد تا دولت دوم روحانی با رای ٢٤ میلیونی مردم تشکیل شود.

‏۴-آنها نگفتند با خروج ‎ترامپ از ‎برجام در سال ٩٧ و وضع سنگین ترین تحریم ها و راه اندازی ‎جنگ اقتصادی بی سابقه در طول سه سال اخیر، مردم با چه تنگناهای اقتصادی شدیدی مواجه شدند.

‏۵- آنها نگفتند که در این مدت چه جریانی نگذاشت راههای خروج کشور از ‎تحریم ها و بازشدن درهای ‎اقتصاد که نتیجه مستقیم آن کاهش رنج‌ها و نگرانی های مردم بود به فرجام برسد. آنها احتمالا باید بدانند که اداره اقتصاد کشور در تحریم و بدون تحریم سیاست‌ها و اولویت‌های متفاوتی دارد. 

‏۶- اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید ‎صدا و سیما امکان ‎پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. تنها با گروه خود به ‎قاضی رفتن خود را ‎راضی کردن است.

کد خبر 605796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    10 17
    آقای جهانگیری مردم ایران تمام این وقایع را درک کرده اند. حافظه تاریخی این ملت بسیار هشیار است. اما چه کنیم که ایران توسط گروهی خود برتر بین در وضعیت آچمز قرار گرفته. جز سکوت و جز بی تفاوتی کار دیگری نمی توان کرد حتی من مطمئن نیستم که همتی را هم اجازه بدهند تا آخر در مبارزات انتخاباتی بماند. شما که نخبگان این سرزمین هستید باید کاری کنید. شما که قدرتی دارید. مردم بیچاره شده اند.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    16 10
    آقای جهانگیری دربهترین کاخ نشسته وداردبه مردم میخندد. روزگارمردم راسیاه وتباه کردید دراین هشت سال. بجز فقر، گرسنگی، قتل، دزدی، طلاق، گرانی بی خانمانی مردم کاری کردی؟ کاری که شما وحسن روحانی کردیداز خلقت انسان تاکنون بی‌سابقه هست با چه رویی میخوای بامردم صحبت کنی ایا یه ذره رحم ومروت داشتید؟
  • خلیج همیشه فارس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    16 13
    تو خودت اصل مشکلی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • خاوری IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    5 11
    اینجاست که انسان می فهمد رسانه ملی داریم یا رسانه میلی خداوند همه ما را با هم مورد لعنت خدا قرار دهد .
  • یاحق IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    14 16
    کاملا درست می فرمایید.ای کاش کارشناسان با خدا به درستی این مسائل را برای مردم تبیین کنند.فعلا که صدا و سیمای ما نمونه بارز این ضرب المثل است که میگه:خود گویی و خود خندی....خود مرد هنرمندی!!!!
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    23 7
    فلاکتی که در این دوره مردم را گرفتار کرد بعد از انقلاب بی سابقه بود و مسلما در آینده هم تکرار نخواهد شد . این دولت باید روزی جواب پس بدهد .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    11 7
    آنها نگفتند که معیشت مردم چه شد آنها نگفتند که قیمتها چند برابر شد آنه نگفتند که فرمایشات رهبری را در موضوعات اقتصادی خصوصا توجه به داخل در 4 سال اول چگونه بر زمین گذاشتند و چه بلایی سر کشور آوردند و.....
  • ali IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    16 7
    اخه تحریمها را که شما برداشتید !!!دستتون درد نکنه .اخه برای چیزی که وجود نداره دیگه نباید بحث کرد.دوما نه اینکه بایدن درستش کرد .ترامپ خرابش کرد.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    11 9
    اتفاقا نه تنها اتهام نزدن بلکه خیلی کمتر از اون چیزی که هست گفتن......
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    14 13
    تو یکی دیگه حرف نزن
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    23 12
    چگونه دولت فعلی توانسته است ارزش پول ملی را از پول ملی تمام کشورها حتی از عراق و سوریه و افغانستان جنگ زده نیز بی ارزشتر بکند . دولت فعلی چگونه توانسته است که بالاترین رقم تورم را رقم بزند . دولت فعلی چگونه توانسته است اینهمه هرج و مرج در بازار ایجاد بکند . جایی که دولتها در حال فتح مریخ و قطب و سیارات دیگر هستند دولت فعلی چگونه نتوانسته است که قیمت مرغ را تنظیم کند الان دو ماه است که در شهر ما مرغ پیدا نم ی شود چگونه دولت فعلی هر یک از مراکز اقتصادی و صنعتی را به چند نفر از مسئولین تبلیغات و ستاد انتخابات خود واگذار کرده بدون اینکه ایشان توانمندی و یاسابقه ای در خصوص حیطه فعلی کار داشته باشند . چگونه دولت فعلی توانسته است صدها شرکت را با بی کفایتی و عدم درایت به نابودی بکشاند چگونه رئیس دولت می تواند با دروغ مردم را فریب بدهد و وارد بورس نماید تا اموال ایشان بغارت برود هزاران چیز هست که ما با گوشت و خونمان داریم لمس می کنیم و شما از توهم حرف می زنی از خواب بیدار شو
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    13 9
    الان دیگه صدا وسیما زوری ندارد این همه فصای مجازی دفاع کنید
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    19 4
    هشت سال کشور با برجام معطل کردین اختصاد نابود شده
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    10 12
    آقای جهانگیری تفره نروید شما و همتی و رئیس جمهور به خاطر نابود کردن ارزش پولی و ریخت و پاش دلارهای بی زبان ملت و حراج 60 تن طلا در دادگاه محاکمه شوید نه این که امروز تفره بروید و دنبال بهانه بگردید نمی توانستید چرا 8 سال پیش دروغ گفتید اگر تجربه نداشتید چرا 4 سال قبل ول نکردید و مردم و کشور را به حال واگذار نکردید ناکارآمد های تاریخ
  • حسن IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    21 7
    اولااونا درباره ارز جهانگیری هم چیزی نگفتند دوما جالب داستان اینکه ریئس بانک مرکزی هم شاکی مشی دولت در اداره کشور و وضعیت موجود است
  • مقداد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    18 4
    اگر امثال این آقا رو رو بخاطر دلار4200 تومنی که روزگار مردم سیاه کرد محاکمه می کردند الان این طوری نمیگفت
  • مرتضی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    25 10
    با پررویی از عملکرد خودتان دفاع می کنید. اگر در این هشت سال بجای پرداختن به برجام از صنعت داخل حمایت می کردید گوجه کیلوی 10هزار تومان نمی شد. مردم رو بدبخت کردید.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    13 10
    با این دروغهاتون سرملت راکلاه گذاشتیدحالا با پول مملکت دارید امرارمعاش میکنید
  • سلام IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    11 7
    ارزچهار هزار ودویستی توجیب که رفت؟بورس چی ؟ دپو کالا در بنادر چی؟ افزایش سه برابری بنزین چه ؟نپرداختن به مسئله مهم مسکن چی؟و ........ همه اش تقصیر ترامپ و اف ای تی اف است ؟ باز هم فرار رو به جلو .عجب رویی داری !!!
  • ایرانی اصیل IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    13 6
    درود بر شما .مردم ما بخوبی از زحمات شما اطلاع دارندلطفا با اطلاع رسانی در سایت ها مردم را بیشتر آگاه کنید. که ریاست جمهوری عقب گرد نزنه با انتخاب غلط.