ترامپ در یک بازدید عمومی درباره منشاء کرونا و چین به اظهار نظراتی مناقشه برانگیز پرداخت.

ترامپ در كاروليناي شمالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک جلسه عمومی در کارولینای شمالی نظراتی مناقشه برانگیز مطرح کرد.

او با سرزنش دکتر فاوچی، متخصص بیماری‌های عمومی و رئیس موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا، به دلیل دیر پذیرفتن احتمال انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین، با گروهی از جمهوری‌خواهان که اجبار به استفاده از ماسک را مورد انتقاد قرار داده‌اند، همصدا شد.

ترامپ که در کنگره این حزب در گیرنویل حاضر شده بود، فاوچی را به دلیل حضور مکرر در تلویزیون، مورد انتقاد قرار داد و گفت او «نه یک دکتر بزرگ، بلکه یک مروج بزرگ» است. ترامپ تاکید کرد: « او تقریبا در مورد تمام مسائل اشتباه کرده، در مورد ووهان و آزمایشگاه نیز اشتباه کرده است.»

منشا ویروس کرونا همچنان مورد بحث است و آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده بررسی آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

عملکرد ترامپ در مورد همه‌گیری، که در آن نزدیک به ششصدهزار نفر در ایالات متحده جان خود را از دست دادند و او خود نیز آلوده شد، یکی از عوامل واگذار کردن رقابت ریاست جمهوری به جو بایدن دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ بود.

ترامپ همچنین از چین خواست ۱۰ تریلیون دلار غرامت، به دلیل مواجهه این کشور با ویروس کرونا، به ایالات متحده و جهان بپردازد؛ وی تصریح کرد کشورهای جهان باید بدهی خود به پکن را نادیده بگیرند.

حضور ترامپ در این مراسم تمام مشخصه‌های تجمعات مبارزاتی وی از جمله پخش موزیک سنگین به سبک التون جان را داشت؛ 

مایکل واتلی، رئیس حزب جمهوری خواه کارولینای شمالی، ترامپ را «رئیس جمهور ما» معرفی کرد که اشاره‌ای روشن به ادعاهای بی‌اساس گذشته، مبنی بر دزدی و تقلب در آرا در انتخابات سال ۲۰۲۰، که ترامپ آن را «جنایت قرن» نامید، داشت.

ترامپ و حزب جمهوری‌خواه در تلاش برای به قدرت رسیدن در انتخابات بعدی ریاست جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۴ هستند.

کد خبر 605687
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha