نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش بامداد شنبه در پیام توئیتری نوشت احیای برجام می‌تواند مسیر گفت‌وگو میان کشورهای حاشیه خلیج فارس را باز کند.

میخائیل اولیانوف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش، در پیامی در توئیتر به آثار مثبت احیای برجام بر اوضاع در خلیج فارس اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «احیای برنامه جامع اقدام مشترک ممکن است که آثار مثبتی بر اوضاع در خلیج فارس داشته و مسیر را برای گفت‌وگوهای مستقیم میان کشورهای منطقه درباره موضوعات امنیت منطقه با توجه به ابتکارهای موجود از جمله مفهوم روسیه برای امنیت جمعی در منطقه باز کند.»

اولیانوف در پیام توئیتری دیگری نوشت: «مفهوم روسیه برای امنیت جمعی در خلیج فارس چند سال پیش مطرح شده است. این طرح اصلاح و طبق دیدگاه کشورهای خلیج فارس به‌روزرسانی شده است.»

دولت آمریکا از زمان اجرایی شدن برجام در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما کارشکنی‌ها را برای به حداقل رساندن منافع ایران از این توافق آغاز کرد. اکنون دولت جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند و برگزاری پنج دور مذاکرات فشرده برای احیای برجام تاکنون به نتیجه نرسیده است و قرار است دور ششم مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود. 

کد خبر 605562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha