سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن گفت سخنی که برخی در خصوص گروههای مقاومت در یمن و لبنان و فلسطین می‌زنند و آن‌ها را به «بازوی سیاست‌های ایران» تشبیه می‌کنند، منطق اسرائیل و آمریکاست. او موضع ایران را شرافتمندانه توصیف کرد و گفت که باید از این موضع ایران در قبال امت مظلوم اسلامی تقدیر کرد.

عبدالملک الحوثی

به گزارش همشهری آنلاین، شفقنا به نقل از المسیره نوشت: او گفت که آمریکا پس از واقعه ۱۱ سپتامبر تلاش کرد تا به طور بی سابقه‌ای امت اسلامی را هدف قرار دهد و به تسلط خویش به کشورهایی که از طریق آن‌ها منافع خود را به پیش می‌برد اکتفا نکرد و همزمان با تحرکات آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر، رژیم اسرائیل نیز دست به ظلم و ستم بیشتری علیه مردم فلسطین زد.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که عنوان «مبارزه با تروریسم» بهانه‌ای شد تا آمریکا در همه شئون فرهنگی، رسانه‌ای، اندیشه‌ای، سیاسی، اقتصادی و در همه امور دخالت کند و رژیم سعودی و امارات نیز به روشنی و وضوح به سمت سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل و دشمنی با جبهه مقاومت پیش رفتند.

او در خصوص مقاومت علیه استکبار، حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطینی را نمونه موفقی دانست و گفت که این گروهها جز از ایران و سوریه از هیچ کشور دیگری حمایت نشدند و نمی‌شوند و لازم است تا دیگر کشورها نیز همچون ایران و سوریه به حمایت از مقاومت روی بیاورند.

به گفته وی آن طرفی که در مقابل پیش‌روی اسرائیل به دیگر کشورها ایستاد ابتدا مقاومت لبنان و سپس مقاومت فلسطینی بود و تحرکات جهان عرب نتوانست نمونه موفقی در این باره از خود به جای بگذارد و از این رو زمانی که موفقیت و کارایی مقاومت خود را نشان داد، توطئه‌ها علیه آن آغاز شد.

او یکی از این توطئه‌ها را «توطئه تکفیری» دانست که تلاش داشت سوریه، حزب‌الله و مردم عراق را در نبردی که در خدمت آمریکا و اسرائیل بود، هدف قرار دهد.

سید عبدالملک الحوثی، سپس به جنگ ۱۱ روزه غزه پرداخت و گفت که پیروزی‌های پی در پی مقاومت در غزه بسیار مهم بود و نشانه‌های روشنی با خود داشت.

او گفت که در نبرد «سیف القدس» رسانه‌های سعودی و اماراتی علیه مقاومت شروع به کار کرده و تلاش کردند تا از ارزش پیروزی‌هایش بکاهند و این رسانه‌ها در موضع ضد مقاومت فلسطین ظاهر شده و گویی که تابع دشمن اسرائیلی هستند.

الحوثی افزود: «با تمام قدرت و توانایی در چارچوب محور مقاومت و در چارچوب معادله قدس حضور داریم و بخش جداناپذیر از معادله‌ای هستیم که سید حسن نصرالله اعلام کرد و تهدید قدس یعنی یک جنگ منطقه‌ای در چارچوب محور مقاومت.»

رهبر انصارالله یمن به سازش و همراهی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که برخی کشورها تلاش دارند روابط فرهنگی با این رژیم برقرار کنند و این مسأله در خدمت یهود برای تسلط بر امت اسلامی در همه شئون است.

وی تأکید کرد که مردم یمن بر موضع خود در دشمنی با دشمنان و مقابله با آنان و همکاری با محور مقاومت برای هم‌افزایی هرچه بیشتر ایستاده‌اند.

الحوثی گفت: «زمانی که سید حسن نصرالله از کمپین جمع‌آوری کمک‌ها برای مردم فلسطین در یمن متأثر شد، به خوبی درک کرد که سختی‌ها و مشکلات مردم ما تا چه حد است. اولین هدف دشمن این بود که موضع مردم یمن در قبال امت اسلامی را تغییر دهد و مطمئنا در این هدف ناکام ماند.»

او افزود: «مردم ما در همه امور و تا جایی که می‌توانند با محور مقاومت برای ایستادگی در مقابل دشمن اسرائیلی و توطئه‌های آمریکا هماهنگ خواهند بود و مردم یمن به حق آزادی و استقلال و کرامت خود و حق امت اسلامی در خلاصی از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل پایبند است.»

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت که سخنی که برخی در خصوص گروههای مقاومت در یمن و لبنان و فلسطین می‌زنند و آن‌ها را به «بازوی سیاست‌های ایران» تشبیه می‌کنند، منطق اسرائیل و آمریکاست.

او موضع ایران را شرافتمندانه توصیف کرد و گفت که باید از این موضع ایران در قبال امت مظلوم اسلامی تقدیر کرد.

عبدالملک الحوثی همچنین به موضوع جنگ یمن و راه‌حل سیاسی برای پایان آن پرداخت و گفت که ائتلاف سعودی هیچگونه عقب‌نشینی در موضع خود نداشته و یمن خواستار توقف حملات و محاصره است و صلح فقط از این طریق به دست می‌آید.

وی گفت: «زمانی که از کشور خود دفاع کرده و مقابل دشمنی و محاصره می‌ایستیم، ما را به اجرای سیاست‌های ایران متهم می‌کنند.

کد خبر 605438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha