بعد از گذشت تقریبا ۱۵ ماه از شروع پاندمی، عاشقان سفر هر روز بیشتر از قبل تشنه سفر می شوند. اوضاع در بسیاری از کشورها به سمت مساعد شدن شرایط پیش میرود. حتی با سفر به برخی از کشورها میتوان واکسیناسیون کرونا را هم انجام داد.

image-20210603085111-1.jpeg

ترکیه هم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد سفر توریستی و تجاری ایرانیان تا ۱۷ می در قرنطینه سراسری بود، اما از ۱۷ می به بعد شرایط سفر به ترکیه بهتر از قبل شده است.

در این مطلب قصد داریم شهرهای مهم و توریستی ترکیه که برای سفر از ایران مناسب تر هستند را بررسی کنیم :

 اوضاع کشور ترکیه

در حال حاضر برای سفر به ترکیه، هم در پرواز رفت و هم در پرواز برگشت نیاز به ارائه تست منفی کرونا است. اما ترکیه اعلام کرده به زودی برای اکثر  مسافران ورودی این گزینه حذف خواهد شد . در حال حاضر منطقی ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه پیش روی مسافران ایرانی، کشور ترکیه و شهرهای پرطرفدار آن مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و  . . .  هستند.  فصل خرداد هم از لحاظ آب و هوایی بسیار مناسب سفر است و هم از لحاظ قیمتی. با شروع فصل تابستان قیمت تورهای شهرهای مختلف ترکیه افزایش قابل توجهی پیدا می کند، پس اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهترین فرصت همین خرداد ماه و اوایل تیرماه است.

شهرهای توریستی ترکیه در تابستان نیز آب و هوای بسیار مناسب و معتدلی دارند، اما از لحاظ قیمتی به دلیل شروع فصل تعطیلات معمولا هتل ها و تورها افزایش حداقل ۴۰% خواهند داشت.

شرایط سفر به ترکیه

· ارائه تست منفی پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از سفر  و ۷۲ ساعت قبل از پرواز برگشت ( این ۷۲ ساعت از زمانی که شما تست می دهید تا زمانی که پرواز انجام میشود، محاسبه میشود.)

· کودک زیر ۶ سال نیازی به تست ندارد

· در بدو ورود قرنطینه ندارد

· هزینه تقریبی تست در ترکیه :۲۰۰ لیر

شرایط قرنطینه در سراسر ترکیه

· قرنطینه از ساعت ۱۰ شب الی ۵ صبح  برقرار است

· شنبه‌ها از قانون قبلی خارج شد و مثل سایر روزها شد اما یکشنبه‌ها همچنان قرنطینه در تمامی ساعات برقرار است

· باشگاها و سالن های تفریحی از این به بعد مجاز به فعالیت هستند

· رستوران ها تا ساعات ۹ شب می توانند به صورت حضوری پذیرای مشتریان خود باشند، اما از ساعت ۹ به بعد صرف غذا در رستوران ها مجاز نیست و فقط میتوان خرید انجام داد.

استانبول

استانبول و تورهای استانبول سالیان زیادی است که به عنوان اصلی ترین مقصد توریستی خارجی مورد توجه ایرانیان است. مسافت تقریبا نزدیک، تعداد بالای پروازهای مستقیم چارتری و سیستمی، تنوع هتل ها، امکان خرید البسه با بهترین نرخ ها مخصوصا در ایام آفرها، نزدیکی فرهنگی دو کشور و …  باعث می شود که تورهای استانبول به عنوان اصلی ترین گزینه پیش روی ایرانیان باشند. از تور استانبول میتوان به عنوان یکی از ارزانترین تورهای پیش روی مسافران سفرهای خارجی نیز یاد کرد. معمولا تورهای استانبول در قالب تورهای ۴ ،۵ و یا ۶ شب و روزه بیشترین طرفدار را دارند و اکثر مسافران نیز ترجیح می دهند هتل خود را در مناطق تکسیم یا شیشلی انتخاب نمایند. همچنین اگر تاکنون به استانبول سفر نداشته‌اید باید بدانید که استانبول دیدنی های بسیار زیادی دارد و فقط در خرید خلاصه نمیشود. حتما قبل از سفر درباره کارهایی که باید در استانبول انجام دهید و جاذبه های مهم این شهر تحقیق کنید. با کمی جستجو در وب ، میتوان سایت های مختلفی مثل سایت لست سکند را در مورد قیمت تور ها و جاذبه های دیدنی ترکیه پیدا کرد. به عنوان مثال می توانید لیست قیمت تورهای استانبول ، خدمات هر آژانس و انواع تور استانبول را در این لینک  ببینید.

شرایط سفر به استانبول و شهرهای مهم توریستی ترکیه در دوران کرونا

تور آنتالیا

آنتالیا به عنوان شهری با بهترین هتل های ریزورت و ساحلی در دنیا شناخته میشود. کیفیت هتل های آنتالیا را در هیچ کدام از دیگر شهرهای ترکیه نمی توانید پیدا کنید. هتل های آنتالیا بهشتی برای کودکان و خانواده ها هستند. اثبات این حرف امتیاز بالای هتل های آنتالیا در سایت جهانی و معتبر تریپ ادوایزر است که هتل های آنتالیا ، بیشترین امتیاز را از مسافران گرفته اند. منطقه های مختلف شهر آنتالیا مانند لارا، کمر، بلک و … با دارا بودن بهترین هتل ها هر ساله پذیرای میلیونها توریست ایرانی، روس، آلمانی و … هستند. اگر شهرهای مختلف ساحلی ترکیه را رفته باشید می دانید که مشابه این هتل ها را جای دیگری به راحتی نمیتوان یافت . همچنین در آنتالیا امکان خرید لباس هم وجود دارد و البته پارک آبی Land of Legends گروه هتل های رکسوس تجربه ای بسیار جذاب تر و  فراتر از تمامی دیگر پارک های آبی ترکیه برای شما فراهم میکند. تور آنتالیا همچنان به عنوان گزینه‌ای بسیار جذاب پیش روی مسافران ترکیه و عاشق هتل های ساحلی است. همچنین به خاطر داشته باشید که بخش بسیار مهمی از سفر به ترکیه تفریحات آبی و بازی های داخل هتل ها هستند و تیم های انیمیشن (یا به قول خود ترکها انیماسیون) در شاد کردن شرایط و جو بسیار بسیار مهم هستند.

تور کوش آداسی

جذابیت شهر کوش آداسی در ارزان بودن تورها و هتلها و البته دسترسی خوبی که از فرودگاه ازمیر دارد است (از فرودگاه ازمیر تا شهر کوش آداسی تقریبا ۴۵ دقیقه با اتوبوس فاصله است). کوش آداسی همیشه به عنوان ارزان ترین مقصد هتل های ساحلی و ریزورتی در ترکیه شناخته می شود و تورهای کوش آداسی هم جز ارزانترین انتخاب های پیش روی مسافران هستند. نزدیکی این شهر به ازمیر می تواند گزینه تورهای ترکیبی ازمیر+کوش آداسی را نیز پیش روی شما قرار دهد. هتل آکوا فانتاسی که یکی از بزرگترین پارک های آبی در بین هتلها را در دل خود دارد یکی از گزینه های بسیار جذاب در شهر کوش آداسی است.

تور بدروم

جذابیت  اصلی شهر بدروم به جو متفاوت و ساختار شهری متفاوت بدروم، که بیشتر به جزایر یونانی شباهت دارد و البته زندگی شبانه (Night Life) این شهر است. در حال حاضر هم که امکان پرواز مستقیم  و غیر مستقیم از طریق فرودگاه های ازمیر و ملاس وجود دارد، تورهای بدورم به یکی از گزینه های جذاب پیش روی مسافران تبدیل شده است. مخصوصا مسافران زوج و مسافرانی که از سفر به آنتالیا خسته شده اند و دنبال گزینه های جدید و جذاب دیگری هستند. ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از هتل های با کیفیت بالای شهر بدورم خارج از شهر بدورم واقع شده اند و برخی از آنها حتی تا ۳۰ دقیقه از مرکز شهر دور هستند . اگر به بدروم سفر می کنید باید بدانید که امکان خرید لباس، خیلی در این شهر مهیا نیست.

تور مارماریس

در بین مقاصد ترکیه، شاید خاص ترین طبیعت را مارماریس داشته باشد. تورها و گشتهای داخلی مارماریس با دیگر شهرهای ترکیه متفاوت هستند و بخش بزرگی از سفر به مارماریس خارج از هتل سپری خواهد شد . مارماریس شهری سبز با طبیعتی زیبا یکی دیگر از گزینه های پیش روی مسافران ترکیه است. تورهای مارماریس در بین دیگر تورهای ترکیه و در بین ایرانیان کمتر شناخته شده است اما مارماریس مسلما ارزش سفر کردن را خواهد داشت. سفر به مارماریس از ایران از طریق ۲ فرودگاه ازمیر و دنیزلی فراهم است و باید از فاصله زمینی دقیق فرودگاه مقصد تا هتل خود از آژانس مسافرتی خود تحقیق کنید.

تور آلانیا

آلانیا نیز به عنوان یکی از مقاصد مهم توریستی ترکیه و در نزدیک ترین فاصله با شهر آنتالیا قرار دارد . برخی از هتلهای تورهای آلانیا با تورهای آنتالیا مشترک هستند. اما آلانیا پرواز مستقیم به فرودگاه قاضی پاشا نیز دارد. در بین هتل های آلانیا چند هتل بسیار عالی و با کیفیت نیز وجود دارد .

این شهرها مقاصدی هستند که پرواز چارتری به آنها وجود دارد و برخی از هتلها نیز توسط آژانسهای مسافرتی گارانتی شده اند و شما میتوانید توسط تورهای مسافرتی قیمت های بسیار بهتری را نسبت به حالتی که بلیط هواپیما و هتل را به صورت جداگانه خرید کنید بیابید.

نکات مهم در انتخاب مناسب ترین تور :

۱. در وهله اول باید شهر مناسب خود را انتخاب کنید، میتوانید در سایت لست سکند از نظرات قبلی مسافران شهرهای مختلف ببینید که کدام شهر برای شرایط شما مناسب تر است. آب و هوا را نیز در تاریخ مد نظر خود حتما چک کنید.

۲. انتخاب ایرلاین و فرودگاه هم از نکاتی است که بسیار مهم است مخصوصا اگر با کودک سفر میکنید. اینکه بدانید پرواز شما به کدام فرودگاه میرود و از فرودگاه تا هتل چه مسافت و زمانی را باید به صورت زمینی سفر کنید، بسیار مهم است .

۳. در انتخاب آژانس با خیال راحت هر آژانسی را که در لست سکند میبینید انتخاب کنید. آژانسهای مسافراتی فعال در این سایت همگی دارای سوابق خوب و مثبتی هستند و همگی سوابق طولانی در فعالیت دارند. درتماس تلفنی خود با آژانس حتما متذکر شوید که از مشتریان لست سکند هستید تا هوای شما را بیشتر از بقیه داشته باشند.

سفر بسیار خوبی را برای شما آرزو میکنیم

کد خبر 605316

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha