ساعتی پیش دود غلیظی در نزدیکی پالایشگاه تهران واقع در شهرری مشاهده شد که طبق گفته مسئولان مخازن نفت در پالایشگاه تهران دچار حریق شده و در حال شعله‌ور شدن است.

آتش سوزی در جنوب تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از صداوسیما، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران تهران گفت: حادثه بر اثر نشت یکی از خطوط انتقال داخل پالایشگاه رخ داده و چون توام با حریق بوده دود گسترده‌ای دیده می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه تلفات جانی نداشته‌ایم. از ترددکنندگان در سمت جنوبی ریل می‌خواهیم مسیر منتهی به پالایشگاه را باز بگذارند تا تردد خودروهای خدمات ایمنی به موقع صورت گیرد.

درجاتی افزود: به دلیل ضریب ایمنی بالای پالایشگاه، مشکل خاصی نخواهیم داشت اما برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از سرایت آتش به مخازن دیگر باید سرعت عمل داشته باشیم. هنوز آتش به طور کامل مهار نشده و آتش‌نشانان مشغول لکه‌گیری هستند.

حادثه خرابکاری نیست

درجاتی در خصوص وقوع حریق در یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران اظهار کرد: علت حادثه پالایشگاه نفت تهران انفجار نیست.

وی با تاکید بر اینکه نشتی لوله‌ها علت آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران بوده است، گفت: اینکه علت انفجار است اظهار نظر نادرستی است که متأسفانه برخی اظهار داشته‌اند.

اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزئیات آتش‌سوزی در پالایشگاه شهید تندگویان در تهران گفت: ساعتی پیش مخازن نفت در این پالایشگاه دچار حریق شده و در حال شعله‌ور شدن هستند.

وی با بیان اینکه تیم‌های آتش‌نشانی در حال اطفا هستند، ادامه داد: تا این لحظه ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های هفتم‌تیر، فیروزآبادی و مطهری در حال آماده‌باش هستند. همچنین بیمارستان‌های جنوبی شهر تهران ۵۰ تخت برای مصدومان احتمالی آماده کرده‌اند.

خالدی با بیان اینکه آماده‌باش در وزارت بهداشت به صورت کامل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ مصدومی به اورژانس منتقل نشده است.

کد خبر 605270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha