سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

عماد افروغ: درست در زمانی که رئیس جمهوری به اعضای دولت دستور می‌دهد که شکایت‌های خود را از رسانه‌ها پس بگیرند،

آنان به جای اینکه به این دستور تمکین کنند، رسانه‌هایی را که با شعارهای حقیقت گرایانه درجمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، به جای اعطای مدال و نشان افتخار به خاطر تشریح واقعیات متوقف می‌کنند؛ در این شرایط یا باید به اجرایی شدن آن دستور شک کرد یا مجموعه تابعه را زیر سؤال برد.

دولت باید به یاد داشته باشد که هیچ دولتی به اندازه او پشتوانه نیروهای مذهبی را نداشته است و اینکه مردم براساس آموزه‌های مذهبی و تعالیم حضرت علی‌(ع) درباره معیار حق، افراد را مساوی با اصولگرایی نمی‌دانند و در زمان مناسب به آنان پاسخی در خور  خواهند داد.

باید دانست که حرکت در مسیر اصولگرایی خلاق است که می‌تواند ما را به گزینه‌هایی متعادل، جامع، حکیمانه و عمیق برساند و در غیراین صورت اصولگرایان دست به خودکشی دسته جمعی خواهند زد و مردم از منطق اصولگرایی روی برمی‌گردانند؛ همان‌گونه که از اصلاح طلبان دوری کردند.

در شرایط کنونی باید نگران آن بود که افرادی بر سر کار بیایند که ارزش‌های انقلاب اسلامی را قبول ندارند و این خطری جدی برای انقلاب و جمهوری اسلامی است.

نخبگان، زعما و سران تشکل‌های سیاسی وظیفه دارند به خاطر مصالح ملی به دور از دغدغه‌های جناحی، فکری برای آینده نظام سیاسی کشور داشته باشند.

یکی از مولفه‌های اساسی مدینه فاضله جمهوری اسلامی، بسط و نشر صداقت در جامعه است که اساسا اعتماد فی مابین دولت و ملت را رقم می‌زند که با رفتارهای ماکیاولیستی و شکاف میان نظر و عمل تفاوت دارد.

در این فضا نباید شاهد شعارهای ضد‌صداقت بود؛ زمانی که در ظاهر چیزی گفته شود و در عمل رفتار دیگری انجام می‌شود، دیگر جایی برای نام نهادن این اقدامات به اسم اصولگرایی باقی نمی‌ماند و باید هرچه سریع‌تر شکاف ایجاد شده میان نظر و عمل از یک سو و برخورد یک سویه با عدالت را در اردوگاه اصولگرایان اصلاح و ترمیم کرد.

کد خبر 60504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز