سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

محمدرضا رهبر* امروز بانک صادرات 51درصد سهام سرمایه‌گذاری غدیر را از سبد دارایی‌هایش خارج می‌کند و روی میزفروش می‌گذارد

 تا طبق قانون به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دولت آماده واگذاری به بخش خصوصی شود. با این اوصاف و باتوجه به سرمایه‌گذاری‌های روزهای دور و نزدیک غدیر، به‌نظر می‌رسد مشتریان تالار حافظ امروز رقابت نفس‌گیری برای خرید سهام شرکتی خواهند داشت که روزگاری نبض بازار را در دست داشت.

به این ترتیب، انتظار می‌رود در بیست‌وسومین روز مرداد ماه فروش بلوکی سهام سرمایه‌گذاری غدیر حجم معاملات ونسبت سهام معامله شده به ارزش بازار اوراق بهادار تهران یا همان نسبت فعالیت افزایش یابد و شاخص‌های بورسی روی نردبان ترقی قرار بگیرند.

به عبارت دیگر، پیش‌بینی می‌شود فعالان بورس امروز مشتاقانه از سرمایه‌گذاری غدیر استقبال کنند و برای خرید سهام آن در صف بایستند چون با اوج گیری دوباره سهام سیمانی‌ها و آینده روشن صنعت پتروشیمی به‌نظر می‌رسد روزهای تلخ برای سهامداران این شرکت به آخر رسیده است.

مدیران دولتی غدیر در روزهای آفتابی سال‌های 83 تا 85 که بزرگ‌ترین شرکت بورسی به حساب می‌آمدند بخش بزرگی از سبد سهام خود را به شرکت‌های سیمانی اختصاص دادند، تصمیمی که بعدها انتقادهای بسیاری را متوجه آنها کرد اما امروز با اجرای طرح خروج تدریجی سیمان از سبد حمایتی دولت، سهام شرکت‌های سیمانی دوباره به صدر جدول پرطرفدار بازار برگشته و در نتیجه امیدواری‌ها به سهام سرمایه‌گذاری غدیر هم افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در صنعت رو به رشد پتروشیمی هم به این زودی‌ها به ثمر بنشیند. همین پیش‌بینی‌ها هم کافی است که سهامداران برای خرید سهام سرمایه‌گذاری غدیر رقابت کنند.

البته در پایان به همه این دلایل باید خروج این شرکت از مجموعه دارایی‌های دولت را هم اشاره کرد.

* مدیرعامل شرکت کارگزاری حافظ

کد خبر 60497

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز