نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به در جریان بودن پنجمین دور مذاکرات احیای برجام در وین، گفت که تا این لحظه برنامه‌ای برای دور ششم این گفت‌وگوها وجود ندارد.

مذاکرت وین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به پنجمین دور مذاکرات احیای برجام که هم‌اکنون در وین در جریان است، گفت که تا این لحظه برنامه‌ای برای دور ششم این گفت‌وگوها وجود ندارد.

وی در این خصوص در توییتی نوشت: پنجمین دور گفت‌وگوهای وین درباره برجام در حال انجام است. تاکنون، برنامه‌ای برای دور ششم وجود ندارد. مذاکره‌کنندگان با این درک پیش می‌روند که دور فعلی باید دور نهایی باشد. 

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران چهارم خرداد ماه و پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا از نظر شما این دور (دور پنجم) می‌تواند دور پایانی مذاکرات باشد و توافقی حاصل شود؟ خاطرنشان کرد: من به عنوان دیپلمات همیشه امیدوار هستم و وظیفه ماست که با امیدواری ولی نه با خوشبینی مذاکرات را جلو ببریم.

عراقچی اضافه کرد: هر چقدر لازم باشد مذاکرات طول بکشد، طول خواهد کشید. دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد، تامین منافع را فدای سرعت نخواهیم کرد. عجله بی مورد نخواهیم داشت و در عین حال بدون دلیل و منطق، مذاکرات را طولانی نخواهیم کرد. برای ما زمان ملاک نیست، برای ما تامین منافع کشور ملاک است و تا وقتی این منافع تامین نشده، مذاکره ادامه پیدا می‌کند

کد خبر 604452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha