شاید در تاریخ فوتبال جهان در هیچ کشوری، هیچ فهرستی برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی منتشر نشده که به‌دنبال آن جار و جنجال و اعتراض و گله و شکایت درست نشده باشد.

فوتبال

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

مربیگری یک مسئله سلیقه‌ای است و مخاطبان هم همیشه فهرست تیم ملی را با نگاه و سلایق خودشان ارزیابی می‌کنند. با این همه، لیست جدید دراگان اسکوچیچ برای مسابقات منامه، یکی از کم‌تنش‌ترین فهرست‌های سالیان اخیر بوده است. البته که اینجا هم می‌شود به اسم چند غایب اشاره کرد، اما در بسیاری از موارد به‌نظر می‌رسد خود بازیکنان فروغ لازم را برای حضور در تیم ملی نداشتند. این ۴ نفر شاید مثال‌های خوبی باشند.

حامد لک

اسکوچیچ آبان و آذر پارسال ۲ فهرست برای برگزاری مسابقات دوستانه اعلام کرد که در هیچ‌کدام از آنها نام حامد لک وجود نداشت. در هر دو مورد هم هواداران پرسپولیس به‌شدت به موضوع اعتراض کردند. این شکایت‌ها تحت‌تأثیر عملکرد بسیار خوب لک در مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود. او هم در قطر کارنامه‌ای استثنایی داشت و هم در شروع مسابقات لیگ بیستم درخشان ظاهر شد. با این حال این بار که لیست تیم ملی اعلام شد و باز خبری از لک نبود، کمتر کسی به موضوع اعتراض کرد. کیفیت این بازیکن در هفته‌های گذشته به شکل محسوسی افت کرده؛ به‌طوری که او کمتر کلین‌شیت می‌کند و در قامت منجی ظاهر می‌شود. پرسپولیس در ۶ بازی اخیرش تنها یک‌بار موفق به کلین‌شیت شده که مربوط به داربی تهران می‌شد. البته لک آنجا هم تلاشش را برای گل خوردن کرد، اما علی شجاعی مانع شد!

رشید مظاهری

پای ثابت بسیاری از لیست‌های تیم ملی در سالیان گذشته، حالا چند مسابقه مهم را از دست داده است؛ بی‌آن که اصلا کسی یادش باشد او هم بود و می‌توانست دعوت شود. البته تکلیف دروازه‌بان تیم ملی تا حدودی روشن است و بعید به‌نظر می‌رسد غیراز علیرضا بیرانوند به گلر دیگری بازی برسد، اما به هر حال اینکه رشید معمولا دعوت می‌شد و حالا این اتفاق رخ نداده، برای او بسیار بد است. ابتدای فصل باشگاه استقلال برای فرار از اشتباهات متعدد حسین حسینی، با قیمتی گزاف و دردسرهای زیاد مظاهری را جذب کرد، اما وقتی چند بازی است رشید نیمکت‌نشین خود حسینی شده، معلوم است که عملکردش خیلی بد بوده و نباید بابت دعوت نشدن به تیم ملی شاکی باشد.

روزبه چشمی

اصلاً کجاست؟ چه می‌کند؟ چه کیفیتی دارد؟ برنامه‌اش برای آینده چیست؟ اینها سؤالات بی‌جواب در مورد روزبه چشمی هستند؛ بازیکنی که سابقه بازی در ۲ پست هافبک دفاعی و دفاع میانی را دارد، اما در یک سال گذشته دور از چشم‌ها برای ام‌صلال توپ زده است. خب خیلی‌ها برای کسب پول حضور در لیگ قطر را انتخاب می‌کنند، اما داستان بازیکن ۲۷ ساله‌ای که کی‌روش او را مدرن‌ترین مدافع ایران می‌دانست باید فرق داشته باشد. اصلا اروپا به کنار؛ شاید اگر چشمی در همین لیگ ایران می‌ماند و خودی نشان می‌داد دعوت می‌شد. او اما به لیگی پیوسته که فقط یک نفر از آنجا به تیم ملی دعوت شده است؛ شجاع خلیل‌زاده.

سجاد شهباززاده

تعارف که نداریم؛ در حضور مهاجمان پرشمار لژیونر که اغلب هم عملکرد بسیار خوبی در لیگ‌های اروپایی داشته‌اند، کار سجاد شهباززاده برای حضور در تیم ملی بسیار دشوار بود. الان خیلی‌ها ایراد می‌گیرند که چرا سپاهان به‌عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر در تیم ملی نماینده ندارد، اما خود این منتقدان اگر اختیار داشتند شاید شهباززاده را انتخاب نمی‌کردند. سجاد البته در اردوی قبلی دعوت شد، اما افت عملکرد او دست اسکوچیچ را برای خط زدن این بازیکن باز گذاشت. شهباززاده در ۱۸ بازی ابتدایی فصل ۱۶ گل زد و پس از آن در ۵ بازی اخیر تنها موفق به زدن یک گل شده است.

کد خبر 604309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha