طبق قانون جدید ای اف سی امتیازات ایران درصورت دوم شدن برابر تیم آخر گروهش محاسبه نخواهد شد.

تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین کناره گیری کره شمالی باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین جدیدی برای تیم های صعود کننده به دور بدی مقدماتی جام جهانی در نظر بگیرد.ای اف سی در بیانیه تازه اش با اشاره به قوانین تازه نوشته است: به عنوان بخشی از تلاش های این کنفدراسیون برای اطمینان از رعایت عدالت برای همه تیم های شرکت کننده، تصمیم گرفته شد که نتایج همه مسابقات کره شمالی باطل اعلام شود.

بنابراین پس از خاتمه تمام مسابقات در مرحله مقدماتی آسیا، نتایج مسابقات بین تیم های دوم و پنجم در گروه های A تا G برای اطمینان از منصفانه بودن مقایسه نهایی بین تمام تیم های دوم گروه ها محاسبه نخواهد شد. در نتیجه هرگونه عدم تعادل احتمالی بین هفت گروه شرکت کننده در مرحله مقدماتی در پی کاهش ناگهانی گروه H به تنها چهار تیم، کاهش خواهد یافت.

به عبارتی ای اف سی تاکید می‌کند که امتیازات تمام تیم‌های آخر گروه برای انتخاب بهترین تیم دوم انتخاب نخواهد شد. این قانون تازه از آن جهت به ضرر ایران است که ایران از تیم آخر گروه (کامبوج یا هنگ کنگ) احتمالا تمام شش امتیاز خود را خواهد گرفت که در صورت دوم شدن، این شش امتیاز برای ایران محاسبه نمی‌شود.

بنابر این روند زیر برای انتخاب تیم های صعودکننده در نظر گرفته خواهد شد.

۱. بیشترین امتیازات کسب شده از مسابقات گروهی
۲ .تفاضل گل در مسابقات گروهی
۳. بیشترین تعداد گل زده در مسابقات گروهی
۴. سیستم امتیازی فیرپلی: رده بندی با توجه به تعداد کارت های زرد و قرمز دریافت شده توسط تیم ها در دور مقدماتی

با این تفاسیر ایران چاره ای ندارد جز اینکه هر 4 بازی خود را برای صعود با پیروزی پشت سربگذارد.

کد خبر 603907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha