مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کرونا تولید ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر خرداد تزریق واکسن کووایران برکت به ۲۰ هزار داوطلب مرحله سوم تست انسانی انجام شود و به پایان برسد.

واکسن برکت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا مظهری مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام، تعداد داوطلبان مرحله سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت را حدود ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تزریق واکسن به ۱۲ هزار داوطلب مرحله سوم در شهرهای تهران و کرج تا هفته اول خرداد ماه ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه تزریق عمومی مرحله سوم تست انسانی این واکسن از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده است، ادامه داد: ۱۰ هزار داوطلب اول مرحله سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت هم واکسن خود را دریافت می کنند.

مظهری تاکید کرد: تزریق این واکسن ایرانی از پایان هفته اول خرداد ماه در سایر شهرهای کشور آغاز می شود و حدود ۱۰ روز هم تزریق واکسن در مناطق طول می کشد و با این کار عملا تزریق مرحله سوم به پایان می رسد.

تولید ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز واکسن برکت 

مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید شده، گفت: عرضه عمومی این واکسن ها منوط به گذراندن موفق مرحله سوم تست انسانی و صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت است.

مظهری اظهار داشت: واکسن های تولید شده این مجموعه در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و مسئولان آن وزارتخانه در مورد نحوه عرضه این محصول فناورانه تصمیم گیری خواهند کرد.

وی افزود: همه تولیدات مجموعه در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و فعلا محصول به صورت مستقیم به بازار داخل عرضه نمی شود؛ مگر اینکه وزارت بهداشت درخواست تزریق واکسن را هم از ما داشته باشد که با تمام توان کمک می کنیم.

مظهری با اشاره به اینکه آمادگی این کار را داریم که در این زمینه هم کمک کار وزارت بهداشت باشیم، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت کمک بخواهد، از ابزارهای اجرا برای تزریق این واکسن ها استفاده خواهیم کرد.

بنا بر این گزارش، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

بر اساس برنامه‌ریزی های انجام‌شده فاز دوم این واکسن از اواخر اسفند ماه سال آغاز و در این مرحله ۲۸۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی شدند.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن «کوو ایران برکت» نیز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز و در مراسم آغاز این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.

کد خبر 603879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha