مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خبر از افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت جابجایی مسافر در کرمانشاه داد.

مدیر کل حمل و نقل کرمانشاه

فریبرز کرمی در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: با توجه به اختیار قانونی مندرج در دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای و اعلام نرخ تورم سالیانه در بخش حمل و نقل به میزان ۸۷ درصد توسط بانک مرکزی، پیشنهاد و اجماع نظر تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی در این بخش افزایش ۵۰ درصدی نرخ بلیت بود.

وی افزود: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و رعایت حال مسافران، تصمیم بر این‌شد که در این مرحله نرخ بلیت جابجایی مسافر جاده‌ای از اول خرداد امسال به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: همچنین برای ۳۷ درصد باقیمانده تا سقف نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی در شش ماه دوم سال تصمیم‌گیری می‌شود.

کرمی افزود : مقرر شد نرخ جدید توسط کانون ها و اتحادیه های ذیربط ابلاغ شود. همچنین شرایط فروش و استرداد بلیط و اطلاع‌رسانی آن از طریق وب سایت‌های این مراکز همچنین در محل فعالیت الزامی است.

وی عنوان کرد: اعمال نظارت در خصوص اطمینان از فروش بلیت با رعایت نرخ‌های مربوطه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای، دفاتر نمایندگی سازمان، کانون ها و اتحادیه‌های ذیربط صورت می‌گیرد.

کرمی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به منظور اعمال نظارت بر فعالیت‌های شرکت حمل و نقل مسافر و رسیدگی به شکایات مردمی در صورت مشاهده تخلف از مفاد و دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرای قانون به تخلفات رانندگی رسیدگی خواهد کرد.

کد خبر 603842
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha