همشهری آنلاین: رئیس آژانس جهانی ضددوپینگ گفت: احتمال حذف وزنه برداری و دوچرخه سواری از بازی های المپیک وجود دارد.

 رییس آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) گفت: وزنه برداری، دوچرخه سواری و سایر رشته‌هایی که در زمینه استفاده از داروهای نیروزا سابقه دارند، با احتمال حذف از بازی‌های المپیک روبرو هستند.

به گزارش ایرنا،"جان فاهی" رییس این آژانس در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس اظهار داشت: «وادا در حال بررسی این دوره از مسابقات المپیک است تا میزان پایبندی ورزشکاران به مقررات اعلام شده را دریابد. نتایج این بررسی در ماه نوامبر در نشست مشترکی با کمیته بین المللی المپیک (IOC) مطرح شده و احتمال حذف رشته‌های پرخطر از دوره‌های بعدی مسابقات المپیک بررسی خواهد شد.»

فاهی تاکید کرد: «برخی رشته ها مانند وزنه برداری و همچنین دوچرخه سواری سابقه بسیار بدی در استفاده از داروهای نیروزا دارند و این قضیه در مورد ورزشکاران متعددی در این رشته به اثبات رسیده است، ورزشکاران این رشته ها باید بدانند، در صورت تداوم این مسئله، خطر حذف از المپیک، آنان را تهدید می کند.»

در حالی که فقط 3 روز از آغاز بازی های المپیک پکن می گذرد، تمام تیم 11 نفره وزنه برداری بلغارستان و همچنین 11 نفر از تیم 15 نفره وزنه بردای یونان به دلیل مثبت بودن آزمایش دوپینگ از حضور در این رقابت ها محروم شده اند.

در جریان مسابقات المپیک سال های 2000 و 2004 نیز همین اتفاق رخ داده بود.
در رشته دوچرخه سواری نیز در سال های اخیر در مسابقات تور دو فرانس و دیگر تورنمنت ها، موارد متعدد استفاده از داروهای نیروزا مشاهده شده است.

رییس آژانش جهانی ضددوپینگ افزود:«کسی نمی تواند ادعا کند ورزشی کاملا عاری از دوپینگ است، اما برخی رشته ها هستند که سابقه دارند و من می توانم بگویم نوعی فرهنگ دوپینگ در این رشته ها شکل گرفته است.»

کد خبر 60344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز