معاون کل وزیر بهداشت درخصوص تبعات قطع مکرر برق در بیمارستان‌ها اظهار کرد: از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد. چون همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند. این در حالی است که این روزها بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها از خاموشی‌های مکرر گلایه دارند و می‌گویند درست است که برق اضطراری دارند اما قطعی برق باعث ایجاد مشکل در اکسیژن‌رسانی به بیماران بدحال شده است.

ایرج حریرچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد و همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و زنجیره سرما برای نگهداری تا تزریق واکسن هم از قبل تدارک دیده شده است.

حریرچی در ادامه صحبتش با اشاره به نظریه‌ای که می‌گوید ویروس کرونا جهش‌های عمده‌اش را کرده است، گفت: خبر خوب اینکه اکثر واکسن‌ها بر اکثر جهش‌های ویروس کرونا موثر هستند.

او با بیان اینکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان فوتی‌های کرونا ۳ برابر میزان فعلی است، افزود: به‌طور مثال اگر ۳/۵ برابر مرگ و میر اعلام شود به‌طور قطع باید گفت ۱۰/۵ برابر بوده است.

حریرچی گفت: حتی آمارهایی که کشورهای مختلف اعلام می‌کنند درست نخواهد بود، به طور مثال انگلستان بیمارهای بیمارستان‌های خود و به‌خصوص ایالت‌های جمهوریخواه  را دقیق اعلام نمی‌کرد.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه به وضعیت کنونی کرونایی کشور اشاره کرد و افزود: ۸ شهرستان در جنوب و جنوب شرق کشور قرمز هستند که از این بابت نگرانیم، برای اینکه روند نزولی در این مناطق دیده نشده است ضمن اینکه از جنوب و جنوب شرق ورود ویروس هندی و آفریقایی محتمل است.

وی همچنین با بیان اینکه روش عمده انتقال ویروس از طریق افراد بوده  است که از شهری به شهری دیگر با خود بیماری را حمل می‌کنند، گفت: این ویروس توانایی تکثیر و جهش‌های مختلف را دارد زیرا شاهد مدل‌های جدیدی از آن در تمام کشورها بودیم.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه در اکثر استان‌های کشور از پیک چهارم خارج شده‌ایم، افزود: اگر  در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد برخی اقشار تخطی نکنند روند نزولی ادامه خواهد داشت.

حریرچی در ادامه به بحث واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون و ۱۴۱ هزار واکسن تزریق کرده ایم، گفت: واکسن‌ها رصد می‌شوند و هر واکسن شماره‌ای دارد که با کد فردی که واکسن می‌گیرد تطبیق شده و پوکه آن‌ها هم جمع آوری می‌شود.

حریرچی همچنین درخصوص موضوع انتخابات و دستورالعمل های بهداشتی در این دوران نیز گفت: طبق دستورالعمل بهداشتی انتخابات، رعایت نکردن این دستورالعمل و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی است.

وی تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شوند.

معاون کل وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع انتخاباتی و مراسم سخنرانی در اماکن سربسته ممنوع است، گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز شخص نامزد مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.

کد خبر 603285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha