دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

گرو ه ورزشی: رئیس کمیته فنی فوتبال فرانسه امیدوار بود که متوسط گل زده در فصل جدید بین 2.3 و 3.4 باشد و با 21 گل زده در 9 بازی و تنها یک نتیجه بدون گل، ماموریت کامل شده است.

 آمار بالای گل در هفته اول لیگ فرانسه، بیش از همه مدیون تساوی 4 بر 4 مارسی و رن است. نمایش مارسی در روز اول، دقیقاً مطابق پیش‌بینی‌ها بود؛ مهار نشدنی در حمله و شکننده در دفاع.

تومر، مهاجم رن در دقیقه پنجم بازی موفق شد اولین گل فصل جدید لیگ فرانسه را به ثمر برساند، ولی خط آتش مارسی پیش از پایان نیمه اول با 3 گل تلافی کرد.

اما در حالی که مارسی تا دقیقه 89 با نتیجه 3 بر 2 پیش بود، با اشتباهات دفاعی‌اش به تساوی 4 بر 4 بسنده کرد تا دو امتیاز حساس را از دست بدهد.

طبیعی است  که گرتس، سرمربی مارسی از این سناریو خشمگین باشد. او پس از بازی گفت: «وقتی خارج از خانه 4 گل می‌زنیم و نمی‌بریم، یعنی این که همه‌چیز مرتب نیست. حتی یک بچه 10 ساله هم می‌داند که وقتی یک دقیقه به پایان بازی مانده، باید توپ را به جایگاه تماشاگران فرستاد. مقابل تیمی که نشان داد آماده است، می‌توانستیم شروعی فوق‌العاده داشته باشیم. این پذیرفتنی نیست.»

اما مربع تهاجمی مارسی در این بازی عملکرد درخشانی داشت. نیانگ زننده یک گل و سازنده یک گل بود، درست مثل حاتم بن‌عرفا، خرید جدید که گوشه‌هایی از هنرش را به نمایش گذاشت. باکاری،  مهاجم جدید ساحل‌عاجی مارسی هم زننده گل اول تیمش بود و سیسه هم آزاری دائمی برای مدافعین رن بود.

پیروزی بوردو با درخشش گورکف

بوردو، دیگر مدعی قهرمانی هرچند درخانه از کان عقب افتاد، ولی به لطف درخشش یوهان گورکف توانست به 3 امتیاز بازی برسد. هافبک فصل قبل میلان در دقیقه 55 زننده گل تساوی بود و در دقیقه 80 با پاس خود زمینه‌ساز گل کاوناگی شد. لوران بلان، سرمربی بوردو پس از این پیروزی گفت: «فرصت‌هایی را که داشتیم به دلیل عصبی بودن از دست دادیم.

باید این عصبیت را کنترل کنیم، چراکه می‌تواند ضربات بزرگی به ما بزند.»بلان در مورد بازی بسته کان گفت: «بوردو در این فصل باید منتظر چنین بازی‌هایی، به‌ویژه درخانه باشد. این دقیقاً همان فوتبالی است که در این فصل با آن روبه‌رو می‌شویم و همه تیم‌ها مقابل بوردو با دفاع فشرده بازی خواهند کرد.»

لوگوئن نگران نیست

پاری‌سن‌ژرمن هم که با خرید ماکه‌له‌له و ژولی، سروصدای زیادی به پا کرده، در زمین موناکو با یک گل مغلوب شد. پاریس که تورام را به دلیل ناراحتی قلبی نتوانست جذب کند، در قلب دفاع مشکلات زیادی داشت و سرانجام در دقیقه 78، نیمانی مهاجم بلند‌قامت موناکو با ضربه سر دروازه لاندرو را باز کرد. پاریس در خط حمله هم حرف زیادی برای گفتن نداشت، ولی انتظار می‌رود با انتقال قریب‌الوقوع کژمان، مشکل گلزنی این تیم کمتر شود. ماکه‌له‌له اما با وجود اینکه هنوز کاملاً آماده نیست، به‌عنوان هافبک دفاعی و کاپیتان تیم نمایش بسیار خوبی داشت.

پل لوگوئن، سرمربی پاریس دوست ندارد این شکست را بزرگ‌نمایی کند و می‌گوید: «جای نگرانی نیست و فاجعه‌ای رخ نداده است ولی باید از این به بعد امتیاز بگیریم. با وجود اینکه برخی بازیکنان دیرتر به ما اضافه شدند و همه در وضعیت بدنی یکسانی نیستند، می‌توانستیم از این بازی امتیاز بگیریم.»

تیم‌های تازه‌وارد هم عملکرد نسبتاً خوبی داشتند. لوهاور در خانه توانست نیس را با یک گل مغلوب کند و گرنوبل هم در میان شگفتی درخانه سوشو با دو گل دیرهنگام به پیروزی 2 بر یک رسید. نانت اما در زمین اوسر با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد.

کد خبر 60323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز