با افزایش قطعی برق در سراسر کشور شاهد شکایت های زیادی به اداره برق هستیم که در نهایت با بهانه های اینکه میزان بارش پایین بود و برای همین سدها آب کافی برای تولید برق ندارند و یا استخراج بیش از اندازه بیت کوین و ... روبرو می شویم. یکی از موارد مهم در هنگام قطع برق، کار نکردن آسانسور است و این برای ساکنین ساختمان‌های مرتفع بسیار دشواری به بار می‌آورد.

برق اضطراری آسانسور.jpg

شرکت هیراد صنعت آسانبر همیشه برای ارائه خدمت به مشتریان قدیم و متقاضیان جدید جهت تعمیر سیستم برق اضطراری آسانسور آماده است و شما تنها کافی است با شماره های زیر با ما تماس بگیرید در کمترین زمان تکنسین مجبر و ماهر شرکت را برای رفع ایراد و تعمیر آسانسور اعزام می کنیم .

آدرس دفتر مرکزی : تهران-مرزداران-خ ایثار-پلاک ۵-ساختمان اداری افرا-واحد۱

شماره تماس :

۰۹۱۲۴۱۱۵۶۳۲

۰۲۱۴۴۲۹۶۸۶۳

۰۲۱۴۴۲۹۶۳۲۳

باتری اضطراری آسانسور  (سیستم UPS)

امروزه یکی از مهمترین مواردی که همیشه در نصب آُسانسور به آن توجه ویژه می شود و استفاده از سیستم برق اضطراری برای آسانسور است . برای این کار دو نوع تکنولوژی هست : استفاده از باتری اضطراری و استفاده از سیستم ups هر کدام از این نوع سیستم ها بر اساس نوع آسانسور , ظرفیت آسانسور  و... مورد استفاده قرار میگیرند.

البته باید به این نکته نیز توجه باید کرد که بیش از ۸۰ درصد آسانسور های قدیمی که برق اضطراری را ندارند قابلیت نصب روی آنها وجود دارد , برای آشنایی بیشتر با انواع آسانسور ها وارد بخش آسانسور و قیمت انواع آسانسور را در وب سایت شرکت هیراد صنعت شوید.

برق اضطراری در بالابر

مکانیزم کار بالابر به ویژه بالابر هیدرولیکی شبیه به آسانسور  است البته که از نظر فنی بسیار متفاوت است و هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارد . اما همانند آسانسور در اکثر بالابر های مدرن امروزه از سیستم برق اضطراری استفاده می کنند  .

بالابرها انواع متفاوتی دارند :

  • بالابر ثابت
  • بالابر متحرک
  • بالابر ساختمانی : این نوع بالابر در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به آن بالابر ساختمانی یا بالابر مصالح گفته می شود .

در بالابرها بیشتر از باتری اضطراری برای تامین برق جهت پایین آمدن استفاده می شود برای آشنایی بیشتر با انواع بالابر اینجا کلیک کنید .

ضرورت استفاده از برق اضطراری در بالابر و آسانسور چیست ؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم برخی از عوامل در کنار مصرف بیش از اندازه برق به خصوص در فصل تابستان همه ساله شاهد قطع برق هستیم .  در شرایط عادی نیز امکان قطع شدن برق ساختمان ها وجود دارد که می تواند از مشکلات در سیستم سیم کشی و  ... باشد . لذا وجود سیستم برق اضطراری برای آسانسور و بالابر از اهم موضوعات است تصور کنید که در برج ۱۴ طبقه هستید و در حال رفتن به طبقه  ۱۳ یک دفعه برق در طبقه ۵ قطع می شود . در این صورت باید بتوانید از آسانسور خارج بشید . سیستم برق اضطراری کارش این است که در کمتر از ۳۰ ثانیه فعال می شود و آسانسور را به نزدیکترین طبقه می رساند و درب آسانسور برای خروج افراد باز می شود.

بنابر این استفاده از سیستم برق اضطراری UPS که مختص آسانسور های کششی است و یا باتری اضطراری باید بر روی آسانسور و بالابر نصب شده باشد .

سیستم بلک اوت

فرق عمده سیستم UPS با باتری چیست ؟

همانطور که گفتیم برای تامین برق اضطراری برای یکسری از آسانسور ها از سیستم UPS استفاده می شود و برای برخی دیگر از باتری . خب فرق اصلی در چیست ؟ اولین و مهمترین فرق این است که طول عمر UPS بیشتر از باتری است . پس بطبع گرانتر نیز می باشد و در نتیجه کیفیت شارژ و دشارژ آن بهتر است .

بازرسی  برق اضطراری آسانسور

استفاده از سیستم نجات اضطراری خودکار (به اصطلاح بلک اوت) در هنگام قطع برق برای آسانسورهای بدون گیربکس الزامی بوده و برای سایر آسانسورها نیز پیشنهاد میگردد.

در صورتی که از سیستم نجات اضطراری خودکار در هنگام قطع برق استفاده شده باشد علاوه بر رعایت مفاد بند ۱۴-۲ این سیستم باید فقط پس از قطع برق و کسب اطمینان از نبودن در حالت بازرسی (رویزیون) نسبت به رساندن کابین با سرعت کنترل شده توسط درایو فرکانس و ولتاژ متغیر به یکی از طبقات عمل نموده و در این هنگام نباید هیچ یک از قسمتهای مدارسری ایمنی (شامل قفل و کنتاکت درها ، کلیدهای توقف دستی ، وسایل ایمن برقی ) را ازمدار خارج کند.همچنین پس از توقف کابین در محدوده بازشو قفل ، باید امکان باز شدن درها فراهم گردد.

برای نصب و راه اندازی سیستم برق اضطراری بر روی آسانسور های قدیمی می توانید با شرکت هیراد صنعت آسانبر تماس بگیرید خدمات ما برای تمامی مناطق شهر تهران بزرگ است و هیچ محدودیتی برای اعزام تکنسین به محل نداریم  تنها کافی است به ما زنگ بزنید :

آدرس دفتر مرکزی : تهران-مرزداران-خ ایثار-پلاک ۵-ساختمان اداری افرا-واحد۱

شماره تماس :

۰۹۱۲۴۱۱۵۶۳۲

۰۲۱۴۴۲۹۶۸۶۳

۰۲۱۴۴۲۹۶۳۲۳

وب سایت : https://hiradsa.ir

کد خبر 603206

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha