یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه سیاسی: اعضای هیأت دولت یکشنبه 20 مرداد هم مانند هفته‌های گذشته، پس از جلسه دولت، در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سؤالات آنان پاسخ دادند.

کوتاه‌ترین اظهارنظر اعضای دولت در جمع خبرنگاران مربوط به رئیس‌جمهوری بود.

به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد پس از خارج شدن از ساختمان دولت در حالی که تاکید می‌کرد قصد گفت‌وگو با خبرنگاران را ندارد در اظهارنظری کوتاه و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص احتمال سفر وی به چین و حضور در مراسم المپیک پکن گفت: احتمالا در مراسم افتتاحیه پارالمپیک شرکت خواهم کرد.

موضع ایران تغییر نمی‌کند

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تشدید تحریم‌های ایران که اخیرا از سوی اتحادیه اروپا اعلام شده است، گفت: توافق و وحدتی بین این کشورها درخصوص تحریم‌های جدید علیه ایران وجود ندارد.

غلامحسین الهام افزود: بعضی‌ها دوست دارند از ابزار تحریم‌های جدید بهره‌برداری سیاسی کنند که قطعا این کار نتیجه‌ای نخواهد داشت و طرح کردن موضوع تحریم، تنها یک رویکرد سیاسی است؛ به‌خصوص که اکنون بحث‌های سیاسی و انتخاباتی در کشور پا می‌گیرد آنها اهداف سیاسی را در این موضوع دنبال می‌کنند و می‌توان گفت که این مسئله نوعی تبلیغ روانی است.

الهام تصریح کرد: ایران تحت هر شرایطی آمادگی دارد که روی حقوق خود ایستادگی کند و چنین مسائلی تاثیری در حرکت مستحکم ملت ایران ندارد و آنها هم از این تجارب شکست خورده حتما استفاده نخواهند کرد.

اقتدار موشکی

وزیر دفاع از توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌در ساخت موشکی با برد بیش از 300 کیلومتر برای نابودی ناوهای دشمنان در آب‌های کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: این پیشرفت‌ها اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته بالا می‌برد.

مصطفی محمد نجار در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: هر موقع که نیروهای مسلح ما دست به ساخت و تولید سلاحی جدید می‌زنند افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی‌ایران را بالا می‌برند که این امر برای ما بسیار مایه خرسندی است.

جدیت در مبارزه با مفاسد

وزیر اطلاعات از تداوم اقدامات وزارتخانه متبوعش جهت مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی خبر داد و اعلام کرد: تخلفات در قراردادهای اقتصادی در دولت نهم نسبت به گذشته بسیار محدود و پایین بوده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در واکنش به تاکید یکی از خبرنگاران جهت افشای جزئیات باند مفسدان اقتصادی در استان اردبیل گفت: به هر حال در وزارت اطلاعات از این موارد بسیار است، فعالیت ما در این چارچوب ادامه دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: خبر به شهادت رسیدن تعدادی از گروگان‌های ایرانی توسط گروهک تروریستی ریگی را تایید نمی‌کنیم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تلاش‌های ایران برای آزادی گروگان‌ها نتیجه عملی‌داشته است، افزود: نتیجه عملی که منجر به آزادی آنها شود متأسفانه تاکنون وجود نداشته اما تلاش‌ها برای آزادی آنها همچنان ادامه دارد.

وزیر اطلاعات همچنین اخبار منتشرشده مبنی بر دستگیری سفرای یکی از کشورهای خارجی در مبادی ورودی کشور به جهت حمل مواد ممنوعه را تکذیب کرد و گفت: هیچ سفیری در این خصوص دستگیر نشده است.

مهم‌ترین برنامه

علی کردان در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مهم‌ترین برنامه‌اش در وزارت کشور گفت: مهم‌ترین برنامه‌ام ایجاد نشاط برای مردم است.

وزیر کشور توضیح داد: تمام تلاشمان را می‌کنیم که با هماهنگی نهادهای اجتماعی و فرهنگی کشور و در چارچوب فرهنگ اسلامی، جامعه را که بعضا دچار آشفتگی فکری است از این وضعیت خارج کرده و نشاط اجتماعی را در جامعه تقویت کنیم.

کد خبر 60308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز