دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

استقلال بعد از باخت به پرسپولیس و کسب یک امتیاز از ۳ مسابقه اخیرش، امشب در آبادان به‌دنبال پیروزی است.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، در ۲ بازی عقب‌افتاده از هفته بیستم لیگ برتر، امشب فولاد میزبان تراکتور است و استقلال هم به میهمانی صنعت‌نفت آبادان می‌رود. هفته بیستم لیگ که سایر بازی‌هایش در فروردین‌ماه برگزار شد امشب با این ۲ بازی به پایان می‌رسد. استقلال و صنعت‌نفت در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که هر دوی آنها از نتایج اخیرشان در لیگ برتر ناراضی‌اند.

استقلال از ۳ بازی اخیرش فقط یک امتیاز گرفته اما افول نفت آبادان خیلی طولانی‌تر از استقلال است و از ۱۱ هفته قبل آغاز شده است. صنعت‌نفت بعد از آنکه در هفته یازدهم نساجی را در قائمشهر برد دیگر رنگ پیروزی را ندید. تیمی که در ۱۱ بازی اول ۲۱ امتیاز گرفت و حتی طعم صدرنشینی را هم چشید، در ۱۱ بازی بعدی فقط ۵ امتیاز گرفته و هیچ بردی نداشته است. استقلال امشب در حالی به مصاف این تیم می‌رود که ۳۱۸ دقیقه است در لیگ گل نزده؛ نفت آبادان هم بعد از ۷۴۴ دقیقه گل نزدن چند روز  پیش بالاخره گل زد! تیم آبادانی در آخرین بازی‌اش مقابل تراکتور در دقیقه ۸۸ صاحب پنالتی شد و گل زد تا هم از شکست فرار کند و هم طلسم گل نزدن را بالاخره بعد از ۷۴۴ دقیقه بشکند.

شاگردان سیروس پورموسوی احتمالا امشب با کسب یک تساوی مقابل استقلال هم راضی خواهند بود تا با همین تک‌امتیازها از سقوط بیشتر و حضور در جمع قعرنشین‌ها جلوگیری کنند. در مقابل، استقلال با ۲ شکست اخیرش به‌خصوص با باختن داربی تقریبا امیدی به قهرمانی در لیگ ندارد. اما شاگردان مجیدی برای پس گرفتن رتبه سوم خودشان در جدول و کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کنند. آبی‌پوشان در سال ۱۴۰۰ هنوز هیچ بردی در لیگ کسب نکرده‌اند و آخرین برد آنها همان پیروزی ۲ بر صفر مقابل ماشین‌سازی در روز ۲۷ اسفند ۹۹ بوده است. مجیدی امشب دیاباته را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و مهدی مهدی‌پور هم بعد از مصدومیت مچ پا در آخرین تمرینات وضعیت نامشخصی دارد. وریا غفوری هم دچار مصدومیتی جزئی است اما در این بازی به میدان خواهد رفت. استقلال حتی درصورت تساوی هم رتبه سوم جدول را که به‌خاطر بازی‌های کمتر از چنگ این تیم خارج شده پس خواهد گرفت.

کد خبر 603016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha