۴ نکته در مورد مصاف بسیار دشوار ذوب‌آهن- پرسپولیس مورد بحث است که حساسیت این دیدار را بیش از پیش نشان ‌می‌دهد.

فوتبال

همشهری آنلاین - بهروز رسایلی

دیدار امشب ذوب‌آهن- پرسپولیس بیش از آنچه تصور کنید حساس است؛ آنقدر که تیم‌های صدر و قعر جدول به این دیدار چشم دوخته‌اند و بخشی از معادلات بقا و قهرمانی در همین ۹۰ دقیقه روشن خواهد شد. پرسپولیس به‌دنبال جام است و ذوب‌آهن در پی تثبیت جای خودش در لیگ برتر. بنابراین مسابقه امروز یک دوئل تمام عیار خواهد بود؛ از آنهایی که بازیکنان ۲ تیم برای هر توپی می‌جنگند.

۱ ـ بازی امروز باید برنده داشته باشد. سخت است که فرض کنیم تیمی از مساوی خوشحال شود. مساوی به سود هیچ‌کدام از طرفین نیست. هم پرسپولیس و هم ذوب‌آهن در کورس با رقبای سرسختی به‌سرمی‌برند. سرخپوشان سپاهان را بالای سر خود می‌بینند و ذوب‌آهن هم می‌داند نساجی مازندران روند رو به رشدی پیدا کرده است. نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم رقبای ساده‌ای نیستند و سایپا را هم نباید دست‌کم گرفت. خطر سقوط برای ذوب همانقدر جدی است که خطر قهرمان نشدن برای پرسپولیس. راه علاج برد است، مساوی شاید بعدا پشیمانی به بار بیاورد.

۲ ـ  پرسپولیس با یک بازی کمتر ۳ امتیاز کمتر از سپاهان دارد، اما حالا آنها در بحث تفاضل هم ۳ گل از حریف اصفهانی عقب افتاده‌اند. شاید رویاپردازانه باشد که تصور کنیم پرسپولیس در بازی امروز با یک پیروزی پرگل سپاهان را کنار بزند و صدر را پس بگیرد. با این حال آنها در ادامه مسابقات برای جبران این فاصله هم باید تدبیر کنند. با این کورس شانه به شانه، هیچ بعید نیست سرنوشت قهرمانی در این فصل به تفاضل گل بکشد. آن وقت شاید فرصت‌سوزی‌های عجیب مهاجمان پرسپولیس در طول هفته‌های گذشته برای این تیم گران تمام شود. از حالا به بعد فورواردها باید قدر همه توپ‌ها را بدانند، وگرنه ممکن است تاوان سختی بدهند.

۳ ـ  چالش بزرگ امروز سرخپوشان، مراقبت از دروازه است. پرسپولیس در ۵ بازی آخر تنها یک‌بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده و بنابراین به‌نظر می‌رسد در اصفهان کار دشواری برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش داشته باشد. مخصوصا با توجه به غیبت جلال حسینی، این وظیفه سنگین‌تر هم خواهد شد. پرسپولیسی‌ها که اخیرا با سهل‌انگاری زیادی دفاع می‌کنند، در فولادشهر باید با تمرکز کامل به میدان بروند. فراموش نکنیم ذوب‌آهن با ۲۱ گل زده، بهترین خط حمله را در نیمه دوم جدول دارد. این تیم فقط ۸ گل کمتر از خود پرسپولیس زده است.

۴ ـ  و باز هم داستان نتایج ناامیدکننده پرسپولیس در مسابقات خارج از خانه. آیا امروز آمار ضعیف ۱۰ بازی و تنها ۲ پیروزی در مسابقات غیرخانگی سرخپوشان بهبود خواهد یافت؟ آنها زمان زیادی برای ترمیم عملکردشان در خارج از ورزشگاه آزادی ندارند، وگرنه ممکن است پنجمین قهرمانی پیاپی قربانی همین امتیازاتی شود که در شهرهای مختلف جا می‌ماند.

کد خبر 603013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha