مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲ سال گذشته استان اردبیل رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

اهدا عضو

به گزارش همشهری آنلاین، شهرام حبیب زاده با بیان اینکه آمار اهدای عضو در این استان به بیماران نیازمند، از میانگین کشوری بیشتر است  افزود: به علت پیشتازی استان در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

 وی اظهار کرد: در سال گذشته46  مورد بیمار مرگ مغزی در استان تشخیص شده است که از این تعداد تست کرونا 22 مورد مثبت اعلام شده و قابل اهدا نبوده است و از 24 مورد باقی مانده قابل اهدا 11 خانواده رضایت خود را اعلام کرده اند و اهدا عضو انجام شده است.

حبیب زاده عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون نیز 6 مورد مرگ مغزی تایید شده که جان باختن فوری و وجود تومورمغزی  باعث شد زمینه برای اهدا عضو مهیا نباشد و امسال تا کنون اهدا عضویی نبوده است.

از روایت های تلخ اهدا عضودر استان، اهدا عضو دو فرزند خردسال یک خانواده است.

خانواده نازنین‌زهرا بهرام‌پور تالشی 5 ساله سال ۹۹ پس از مرگ مغزی با اهدا عضو موافقت کردند همین خانواده سال 95 نیز اعضای فرزند چهار ساله خود سبحان بهرام پور تالشی را به دنبال آسپیراسیون جسم خارجی و مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا کرده بودند.

کد خبر 602524

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha