مجموع نظرات: ۱۳
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

اگر ساکن تهران باشید، حتماً نام شهر پردیس را شنیده‌اید. شهری که سال ۱۳۹۱ در تابعیت استان تهران قرار گرفت و جزو شهرستان‌های این استان محسوب شد. شهر پردیس مساحتی حدود ۲۷۶ کیلومتر مربع دارد و دارای فازهای ساختمانی مختلف است.

image-20210518162210-1.jpeg

فازهایی که بعضی از آن‌ها مسکونی است و بعضی دیگر برای امور تجاری و توریستی استفاده می‌شود. شهر پردیس به دلیل زیاد شدن جمعیت در پایتخت، به عنوان یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای شهر تهران ایجاد شد. شهری که مانند شهر پرند، بومهن و اندیشه، ساخت و ساز در آن رونق گرفت. در این شهر سه نوع ملک مسکونی وجود دارد که شامل املاک ویلایی، املاک شخصی‌ساز و املاک مسکن مهر شناخته می‌شود. به همین دلیل در این شهر تنوعی از ساختمان‌های مختلف وجود دارد. اما زندگی در شهر پردیس چه مزیت‌هایی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

نزدیکی به شهر تهران

یکی از بهترین مزیت‌های شهر پردیس، نزدیکی آن به شهر تهران است. این شهر از محلهٔ تهران‌پارس تهران ۱۷ کیلومتر فاصله دارد و دسترسی به آن از طریق اتوبان پردیس- تهران میسر است. بنابراین پردیس جزو شهرهای نزدیک به شهر تهران است. برای دسترسی به این شهر علاوه بر استفاده از خودروی شخصی و تاکسی‌های اینترنتی، می‌توان از ایستگاه‌های مترو نوبنیاد، تهرانپارس و فرهنگسرا استفاده کرد. البته پردیس ایستگاه مترو مجزایی ندارد.

قیمت مناسب مسکن

از دیگر مزایای شهر پردیس قیمت مناسب مسکن در آن نسبت به شهر تهران است. البته ناگفته نماند که این شهر در فازهای مختلف آن قیمت‌های مختلفی دارد. به طوری که قیمت مسکن در فازهای ۱، ۲ و ۳ نسبت به فازهای دیگر بالاتر است. دلیل این امر قدیمی بودن این بخش از شهر پردیس و بزرگ بودن متراژ خانه‌ها است. همچنین در فاز ۱۱ پردیس که با مشارکت کشور ترکیه ساخته شده، قیمت خانه‌ها بالاتر است. اما به طور کلی وجود مسکن مهر و قرار گرفتن این شهر در حاشیهٔ شهر تهران، قیمت مسکن در این بخش را پایین‌تر از قیمت مسکن در تهران کرده است. برای مشاهدهٔ آگهی مسکن در این شهر اینجا کلیک کنید.

آب‌وهوای خوب

منطقهٔ پردیس در ارتفاع ۱۷۰۰ تا ۲۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر دارای بافت کوهستانی است و شیبی حدود ۱۰ درصد در زمین‌های آن مشاهده می‌شود. به همین دلیل هم آب‌وهوایی سرد و خشک دارد. آب‌وهوایی که نسبت به آب‌وهوای گرم و معتدل و گاهی خشک استان تهران، بسیار دلچسب‌تر است. از طرفی، دور بودن از آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر تهران و کم بودن جمعیت نسبت به پایتخت، مزیت دیگری است که در شهر پردیس به چشم می‌خورد. مزیتی که باعث شده عده‌ای از پایتخت‌نشینان برای بهره‌مندی از آب‌وهوای بهتر و آرامش بیشتر به این منطقه مهاجرت کنند.

امکانات مناسب شهر پردیس

هر چند حدود یک دهه از ایجاد شهر پردیس می‌گذرد، اما این شهر رشد بسیار خوبی داشته و در طول سال‌های مختلف به امکانات آن افزوده شده است. این امکانات بیشتر در فازهای ابتدایی پردیس به چشم می‌خورد؛ اما در سایر فازها اقداماتی در جهت تکمیل و افزایش بهتر این امکانات در حال انجام است. در شهر پردیس ۷ پارک جدید با نام‌های؛ پارک سلامت، پارک نورالشهدا، پارک مشاهیر، باغ گل، بوستان الغدیر، بوستان گل‌ها و بوستان خلیج فارس برای گذراندن اوقات فراغت ساکنان محلی ایجاد شده است. همچنین مجتمع‌های تجاری پردیس به نام‌های پاساژ نیما، پاساژ الماس،‌ مرکز خرید یاقوت، مرکز خرید پردیس و پاساژ گل‌ها برای رفاه حال شهروندان دایر شده و در این شهر خدمات درمانی خوبی نیز مشاهده می‌شود. از جمله مراکز درمانی شهر پردیس؛ بیمارستان شفا، درمانگاه کوثر، درمانگاه مهرجرد، و مرکز بهداشت و درمان است که در فازهای اولیه این شهر تاسیس شده‌اند.

شهر جدید پردیس همچنین دارای مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، دانشگاه پیام‌نور و ‌دانشگاه آزاد است. در این شهر ادارات مختلفی چون ادارهٔ امور مالیاتی،‌ادارهٔ صنعت و معدن و تجارت،‌ اداره مخابرات، اداره گاز و اداره منابع طبیعی برای رسیدگی به امور شهروندان وجود دارد.

مزیت‌های زندگی در پردیس برای تهرانی‌ها

جاذبه‌های دیدنی شهر پردیس

علاوه بر مزیت‌ها و امکانات رفاهی مناسبی که در شهر پردیس برای ساکنان آن ایجاد شده، این شهر دارای جاذبه‌های دیدنی زیبایی نیز هست. از جمله این جاذبه‌ها که در حوالی این شهر وجود دارد، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

رودخانهٔ جاجرود و پل شاه‌عباسی با قدمتی ۸۵۰ ساله مربوط به دورهٔ سلجوقیان. این پل در روستای سعیدآباد قرار دارد و در دورهٔ صفویه و قاجاریه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

آبشار کمرد؛ بین جاجرود و شهر پردیس در فاصلهٔ بیست کیلومتری شهر تهران. این آبشار در روستای کمرد واقع شده و دارای مناطق سرسبز و زیبایی است.

روستای واصفجان؛ در شمال شهر پردیس با سابقهٔ سکونتی ۸۰۰ ساله. این روستا در دهستان کرشت قرار دارد و اهالی آن به گویش لواسانی سخن می‌گویند.

کد خبر 601938

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha