اعضای شورای شهر تهران امروز با تصویب طرحی، شهرداری را به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده شهر تهران ملزم کردند.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین،علی اعطا در تشریح طرح« الزام به لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده شهر تهران» گفت: این طرح بر اساس مجموعه ای از بررسی ها، مشاهدات و گزارش هایی که در رابطه با ناامنی و ناایمنی پلهای عابر پیاده داشتیم به پیشنهاد اولیه کمیته معماری و طرح های شهری و ارسال به دو کمیسیون مشترک معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل تهیه و به صحن شورای شهر ارایه شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در شهر تهران ۸۶۱ پل عابر پیاده وجود دارد که گزارش های مردمی و کارشناسی متعددی درباره شرایط نامناسب تعداد قابل توجهی از این پل ها برای تردد زنان، کودکان، توان یابان و دسترس ناپذیری آنها برای بسیاری از گروه‌ها دریافت کرده ایم. همچنین  گزارش های از شیوه نصب تابلوهای تبلیغاتی که موجب اشکالاتی در ایمنی و امنیت عبور و مرور شده بود، دریافت شد.

اعطا ادامه داد: جمع‌بندی این گزارش‌ها این بود که نیاز هست مصوبه جامعی برای تدوین ضوابطی با رویکرد ایمن سازی و اَمن سازی این پل ها داشته باشیم.

او با بیان اینکه آسیب شناسی مفصلی در ایت خصوص انجام شده است، تاکید کرد: حدود سه ماه بررسی میدانی و گزارش گیری از  معاونت حمل و نقل و عمران و سازمان زیباسازی شهر تهران منجر به ارائه این طرح شده است. طرح الزام شهرداری تهران به ایمن سازی عبور شهروندان از پل‌های عابر پیاده، یک ماده واحده شامل ۵ بند و سه تبصره دارد و از جمله ویژگی های موثر این طرح ایجاد سیستم نظارت در پایش، وضعیت استقرار، تعمیر و نگهداری برای ثبت گزارش‌های مردمی می باشد.

اعضای شورای شهر بعداز بررسی طرح، در نهایت به آن رای دادند و به این ترتیب شهرداری تهران مکلف شد لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده تهران را به شورتا بیاورد.

کد خبر 601903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha