مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

چرخ خیاطی راسته‌دوز دینام سرخود یکی از انواع ماشین‌های دوخت صنعتی است و می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین چرخ‌های خیاطی  مورد نیاز در هر کارگاه تولیدی، مزون یا حتی هر خیاطی خانگی چرخ راسته‌دوز صنعتی است.

مقایسه راسته دوز دینام سرخود و دینام بزرگ.jpg

طرز کار راسته دوز صنعتی :

طرز کار این چرخ بدین صورت است که با فشار دادن پدال دستگاه به طور همزمان سوزن بالا و پایین رفته و صفحه کاربر پارچه را رو به جلو حرکت می دهد.

نوع دوخت این ماشین دوخت کوک های صاف و مستقیمی است که اندازه طول این کوک ها با درجه ساعتی قابل تنظیم است. به طور معمول در تمامی محصولات پارچه ایی دوخت راسته نمایان است به همین علت باید در خرید راسته دوز بسیار دقت کرد.

کاربرد و انواع دینام

چرخ خیاطی ها با دو مدل دینام در بازار وجود دارند:

  • دینام بزرگ: چرخ خیاطی هایی که در سال های دور تر تولید شده اند دارای این نوع دینام هستند.دینام بزرگ یک موتور استوانه ای شکل با وزن سنگین است.این دینام در زیر تخت پایه قرار گرفته و با تسمه و متعلقاتش به چرخ متصل می گردد.حرکت با استفاده از یک دیسک و صفحه به توپی منتقل می شود و منجر به حرکت توپی و در نهایت دوخت می گردد.(دینام بزرگ به دینام کلاج دار نیز معروف است.)
  • سروو موتور (دینام سر خود): به مرور زمان دینام بزرگ از رده خارج شد و به جای آن سرو موتور در تولید ماشین های دوخت صنعتی به کار گرفته شد. این نوع موتور ایرادات و معایب راسته دوز های دینام بزرگ را نداشته و نحوه قرار گیری آن به این شکل است که درون چرخ و غیر قابل مشاهده می باشد.

مزایای راسته دوز دینام سرخود

معایب ماشین های دوخت با دینام بزرگ

ممکنه این سوال هم برای شما پیش آمده باشه که "چرا دینام های سرو موتور جایگزین دینام های بزرگ شدند ؟" که با در جواب بگوییم ؛ چرخ های با دینام بزرگ صدا و لرزش فراوانی داشتند که کار با آن را بسیار دشوار می نمود :

  1. به علت صدای بلند دینام استفاده از چرخ در مکان های مسکونی ممکن نمی باشد
  2. لرزش های مداوم دستگاه ضریب خطا را بالا و دقت اپراتور را پایین آورده
  3. مصرف برق بسیار بالا

مزایای راسته دوز دینام سرخود

همانطور که گفتیم سرو موتور یا دینام سرخود طراحی شد تا معایب راسته دوز های با دینام بزرگ را جبران نماید.

این نوع راسته دوز ها دارای مزایایی هستند که دینام بزرگ آن ها را ندارد و می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. صدا و لرزش کم: برای استفاده در آپارتمان مسکونی و به صورت کلی آلودگی صوتی کم تر و البته دقت در دوخت بدون لرزش.
  2. صرفه جویی در مصرف برق: این نوع دینام تا ۷۰% درصد در مصرف انرژی برق صرفه جویی می کند.به این ترتیب مصرف برق به خصوص در کارگاه ها را کاهش می دهد.این قابلیت منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های سالیانه می گردد.
  3. امکان اضافه کردن قابلیت های جدید: با وجود سرو موتور، کاربر می تواند هر نوع کنترلی روی دینام داشته باشد. امکان اضافه کردن گزینه هایی مثل تنظیم موقعیت سوزن، کنترل سرعت و سیستم شمارش بخیه وجود دارد.

البته قیمت راسته دوز دینام سرخود نسبت به دینام بزرگ حدود ۵۰% گران تر است اما با توجه به کاهش مصرف برق در دراز مدت استفاده از این نوع محصولات کاملا بصرفه است.

انواع راسته دوز دینام سرخود

انواع چرخ خیاطی راسته دوز دینام سرخود :

راسته دوز های دینام سرخود متناسب با آپشن های طراحی شده درون دستگاه به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند که این امر در قیمت بسیار تاثیر گذار است.

۱- راسته دوز های دینام سرخود ( معمولی ) :

این سری از راسته دوز های دینام سرخود در ۹۹% برند های مختلف مانند ( ژوکی ، زوجی ، برادر و.. ) طراحی و تولید گشته اند.

اکثر راسته دوز های دینام سرخود ساده دارای کلید { تنظیم موقعیت سوزن ، تنظیم سرعت } هستند که در پنل کوچکی بر روی دستگاه قرار گرفته است.

اسامی پر فروش ترین راسته دوز های دینام سرخود ( ساده ) در برند های مختلف :

برند جک : راسته دوز دینام سرخود f۱۰ / برند زوجی : مدل A۶۰۰۰G / برند نان بنگ : D۴

۲- راسته دوز های دینام سرخود ( نیمه کامپیوتری ) :

دسته دوم راسته دوز های نیمه کامپیوتری می باشند که یک پله بالاتر از سری قبل خود هستند.

راسته دوز های نیمه کامپیوتری یک پنل ساده دیجیتالی دارند.این پنل برای هر کسی با هر میزان تجربه در خیاطی قابل استفاده می باشد.پنل این نوع راسته دوز ها امکان تنظیماتی مثل تنظیم سرعت، تنظیم موقعیت سوزن ، سرنخ زن خودکار را به کاربر می دهند.

اسامی مدل های راسته دوز های دینام سرخود ( نیمه کامپیوتری ) در برند های مختلف :

برند جک : مدل A۲ / برند زوجی : مدل A۶۰۰۰D / برند جویتا : ۹۹۰۰D۲ ,...

۳- راسته دوز های دینام سرخود ( تمام کامپیوتری ) :

دسته سوم راسته دوز ها، دارای تکنولوژی تمام کامپیوتری هستند.یک پنل کامپیوتری نیز بر روی بدنه قرار گرفته است.در نظر  اول کار کردن با این پنل ها با داشتن دکمه های متنوع با رنگ های مختلف سخت به نظر می آید.اما نحوه کار با این پنل ها در نمایندگی های معتبر آموزش داده می شود. به علاوه مجله امیر دوخت نحوه استفاده و کار با این پنل ها را به تفصیل برای کاربران شرح داده است.

اکثر راسته دوز های تمام کامپیوتری سخنگو می باشند و کاربرد هایی نظیر { پایه بلند کن اتوماتیک ، سرقائمی زن خودکار ، سرنخ زن اتوماتیک ، سیستم چشمی ، میل سوزن متحرک و...} را دارا می باشند.

راسته دوز های تمام کامپیوتری در هر برندی به گونه ی متفاوتی تولید می شوند و ما به عنوان مرجع تخصصی ماشین آلات دوخت هر روزه شاهد دیدن تکنولوژی های جدید و خلق نوآوری های به روز هستیم که همواره سعی در تسهیل امر تولید برای کاربر را دارند.

پر فروش ترین راسته دوز های دینام سرخود ( تمام کامپیوتری ) در برند های مختلف :

برند ژوکی : ۹۰۰۰BSS / برند جک : راسته دوز A۴ سخنگو / برند زوجی : ۸۰۰۰E / برند نان بنگ : ۴G۰۶ / برند جویتا : ۹۹۰۰D۴

مزیت راسته دوز تمام کامپیوتری نسبت به سری های ساده و نیمه

قابلیت هایی که این نوع راسته دوز به کاربر می دهد، باعث سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر در دوخت می گردد. این قابلیت ها با استفاده از یک پنل کامپیوتری تنظیم می گردد و شامل امکاناتی مثل پایه بلند کن خودکار، سر قائمی زن خودکار و سر نخ زن خودکار می شود که سرعت وکیفیت کار را تا حد زیادی بالا می برد.

"جمع بندی مطلب چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز "

اینکه کدام راسته دوز صنعتی برای شما مناسبه کاملا به بودجه و نیاز شما بستگی داره.

شرکت های سازنده به نسبت نیاز مصرف کنندگان اقدام به تولید می نمایند پس در نتیجه هر مدل برای یک سری کاربر متفاوت طراحی گشته است.

راسته دوز های کامپیوتری برای تولیدی های تیراژ بالا و مزون های تخصصی پیشنهاد می شود که در روند کار به سرعت و کیفیت بهبود می بخشد.

اما اگر شخصی دوز هستید و سرعت کار برایتان چندان اهمیت ندارد سری های پایین تر نیز برای شما مناسب است.

پس به طور کلی در اولین قدم پس از مشخص کردن بودجه حتما نیاز خود را مشخص کنید تا بتوانید با خواندن اطلاعات فوق بهترین راسته دوز صنعتی را تهیه نمایید.

کد خبر 601822

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha