بیش از ۲۳۰ نفر از شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه و کرانه باختری از جمله حدود ۶۰ کودک در حمله‌های وحشیانه یک هفته اخیر صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

آمار قربانيان حمله صهيونيست‌ها به غزه

به گزارش همشهری آنلاین، آمار کشته‌های حمله‌های یک هفته گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و دیگر مناطق فلسطین در حالی از مرز ۲۰۰ گذشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از احتمال ادامه یافتن حمله‌ها تا یکی دو روز دیگر خبر داده است. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم در تماس روز دوشنبه خود با نتانیاهو خواستار برقرار شدن آتش‌بس در منطقه شد اما بر «فوری» بودن آن تاکید نکرد تا دست اشغالگران را در ادامه دادن حمله به مناطق مسکونی فلسطین باز بگذارد.

ایالات متحده در حالی در روزهای اخیر دو تلاش شورای امنیت سازمان ملل را برای بازگرداندن آرامش به فلسطین ناکام گذاشت که در حمله‌های هوایی و موشکی صهیونیست‌ها به باریکه غزه و دیگر مناطق فلسطین دست‌کم ۲۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. مقام‌های رسمی از آمار ۲۰۰ نفر سخن می‌گویند اما روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد ۲۳۰ نفر در فلسطین و ۱۲ نفر در مناطق اشغالی در حمله‌های دو طرف کشته شده‌اند.

شهادت ۲۳۰ شهروند فلسطینی در یک هفته | حمله‌های اشغالگران صهیونیست ادامه می‌یابد؟

در این هفته رژیم صهیونیستی به ازای هر یک کشته خود، جان ۲۰ فلسطینی را گرفته است. از سوی دیگر، فرستاده ویژه سازمان ملل در خاورمیانه در نشست اضطراری شورای امنیت از بی‌خانمان شدن دست‌کم ۳۴ هزار شهروند فلسطینی پس از حمله‌های اسرائیل خبر داد و هشت وزیر امور خارجه هم درباره درگیری‌ها سخن گفتند. ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست به تجاوز صهیونیست‌ها پایان دهد و نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار محکوم کردن حمله‌های راکتی حماس شد.

کد خبر 601813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha