روزنامه فایننشال تایمز نوشت سازمان ملل متحد ، مصر و قطر سرگرم مذاکرات برای برقراری آتش بس کوتاهی در درگیری میان اسرائیل و گروه های مقاومت فلسطینی هستند تا فرصتی برای سوخت رسانی به تنها نیروگاه برق این باریکه ساحلی دریای مدیترانه فراهم شود.

فلسطین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، بر اساس ارزیابی ها، این منطقه با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت روز دوشنبه(فردا) با به پایان رسیدن سوخت نیروگاه آن در خاموشی فروخواهد رفت.

قرار است نشست شورای امنیت سازمان ملل متحده به ریاست چین روز یکشنبه(امشب) در نیویورک برگزار شود و کابینه امنیتی اسرائیل برای بررسی برقراری اتش بس درازمدت تشکیل جلسه خواهد داد.

وزارت بهداشت فلسطین یکشنبه در هفتمین روز پیاپی حملات ددمنشانه گسترده رژیم صهیونیستی به شهرها و محله های مسکونی نوار غزه، اعلان کرد که شمار شهدای این باریکه به ۱۷۴ نفر شامل ۴۷ کودک و ۲۹ زن رسیده و در این مدت ۱۲۰۰ فلسطینی زخمی  شده‌اند.

پاپ فرانسیس رهبر واتیکان نیز با غیرقابل پذیرش خواندن کشته شدن شمار زیادی از مردم بی گناه شامل کودکان، خواهان پایان درگیری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شد.

تد چالیبان مدیر منطقه‌ خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف"، با اشاره به آمار رو به افزایش شهدای کودک و خردسال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری و ابراز نگرانی از کشتار کودکان فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی و درخواست توقف درگیری‌ها، اعلام کرد که کودکان فلسطینی بیشترین آسیب را از حملات اخیر این رژیم متحمل شده‌اند.

وی افزود: از پنج روز پیش که درگیری‌ها آغاز شده تاکنون دستکم ۴۰ کودک فلسطینی ۶ ماهه تا ۱۷ ساله در غزه جان خود را از دست داده اند.

حملات توپخانه‌ای و بمباران هوایی شنبه شب رژیم صهیونیستی به بیش از ۵۰ نقطه باریکه غزه موجب شهادت ۱۳ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد. رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که بیش از ۲۰۰ جنگنده در حملات دیشب که منجر به شهادت هفت عضو یک خانواده فلسطینی در مرکز غزه شد، شرکت داشته اند.

کد خبر 601494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha