مجموع نظرات: ۳
شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

مردی که مدت‌ها به اتهام سرقت از صرافی در زندان بود، پس از آزادی، باند مخوف سرقت مسلحانه از طلافروشی راه‌انداخت. اعضای این باند به ۴ طلافروشی در استان تهران دستبرد زدند، اما پیش از پنجمین سرقت دستگیر شدند.

سارقین

به گزارش همشهری، ۴ مرد جوان که اعضای اصلی این گروه هستند به ۴ طلافروشی در ملارد، بهارستان، اسلامشهر و باقرشهر دستبرد زدند و دست‌کم ۲۰ کیلو طلا سرقت کردند. نخستین سرقت آنها در خرداد ۹۹ رقم خورد. آن روز متهمان درحالی‌که اسلحه کلاشینکف همراه داشتند سوار بر خودروی پژویی که پلاک سرقتی روی آن نصب کرده بودند مقابل یک طلافروشی در ملارد توقف کردند. دو نفر از آنها مسلح و دو نفر دیگر کیسه‌هایی همراهشان بود که برای جمع‌آوری طلا در دست داشتند. پس از ورود به طلافروشی، یکی از مردان مسلح اسلحه را به سمت طلافروش گرفت و دیگری اسلحه را به سمت رهگذران و شاهدان تا با تهدید، مانع از نزدیک شدنشان به طلافروشی شود. ۲ مرد دیگر نیز با شکستن شیشه‌های ویترین اقدام به سرقت طلاها کردند. همه این اتفاقات در کمتر از ۲ دقیقه رخ داد و سارقان مسلح در برابر چشمان وحشت‌زده مردم سوار بر ماشین فرار کردند. پس از این سرقت، درحالی‌که تحقیقات پلیس برای ردیابی دزدان مسلح آغاز شده بود، آنها دومین سرقت را در ۱۷ تیر ۹۹ و در شهر بهارستان رقم زدند. پس از آن در ۱۶ مرداد سال ۹۹ به یک طلافروشی در اسلامشهر دستبرد زدند، اما در چهارمین سرقت اتفاق عجیبی رقم خورد و دزدان بدون سرقت ناچار شدند مغازه طلافروشی را ترک کنند؛ چراکه صاحب طلافروشی دکمه سیستم مها (مرکز هشدار الکترونیک) را زد و خودش پشت ویترین مخفی شد و همزمان صدای آژیر هشدار به صدا در آمد و سارقان از ترس دستگیری بی‌آن که سرقتی کنند فرار کردند.

اگرچه سرنخی از دزدان در دست نبود اما مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ردپای یک متهم سابقه‌دار را در این سرقت‌ها به‌دست آورند. وی شهروز نام داشت و سال ۹۵ به اتهام سرقت صرافی در خیابان فردوسی دستگیر شده بود. او اما مدتی بعد از زندان آزاد شده و تحقیقات نشان می‌داد که پس از آزادی باند سرقت از طلافروشی‌ها را تشکیل داده است. در ادامه مشخص شد که وی  همراه اعضای باندش قصد سرقت از طلافروشی در قم و تفرش را نیز دارند. اما اعضای این گروه پیش از رقم زدن پنجمین سرقت در عملیاتی غافلگیرانه یکی پس از دیگری دستگیر شدند. برخی از آنها از ترس دستگیری در کوهستان پنهان شده بودند که به دام پلیس افتادند. به‌گفته سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، در بازرسی مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری به همراه تعداد ۱۰ تیغه خشاب و ۵۰۰ تیر فشنگ جنگی کشف شد. همچنین ۲ خودروی پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ متعلق به سارقان که پلاک جعلی روی آنها نصب شده بود نیز پیدا شد. اعضای این باند تاکنون به ۴ فقره سرقت مسلحانه و سرقت بیش از ۲۰ کیلو طلا اعتراف کرده‌اند.روزی که آنهادستگیر شدند قرار بود به یک طلافروشی در قم دستبرد بزنند.

رویای پولدار شدن

یکی از سارقان مسلح طلافروشی سابقه‌دار است و می‌گوید به‌خاطر رسیدن به پول تصمیم به سرقت گرفته تا بتواند زندگی لاکچری داشته باشد.

  • می‌خواستی تا کی به سرقت ادامه بدهی؟

تا زمانی که پولدار شوم. من معتاد اینستاگرام و فیسبوک هستم. وقتی بعضی‌ها را می‌دیدم که چه زندگی لاکچری و لوکسی دارند حسرت می‌خوردم.

  • نقشه سرقت‌ها از کجا شروع شد؟

من به اتهام آدم‌ربایی در زندان بودم که با مردی به نام شهروز آشنا شدم. در حقیقت او سرکرده باند بود و به اتهام سرقت از یک صرافی در فردوسی بازداشت شده و در زندان بود. در آنجا نقشه سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها را کشیدیم.

  • شگردتان چه بود؟

۴نفره سوار ماشین می‌شدیم. ماشین برای خودمان بود، فقط پلاک‌ها را سرقت می‌کردیم و روی آن نصب می‌کردیم. در خیابان‌ها می‌گشتیم و با دیدن طلافروشی که در آن باز بود، دست به‌کار می‌شدیم.

  • یعنی اتفاقی سراغ طلافروشی‌ها می‌رفتید؟

بله. از قبل لوازم سرقت را تهیه کرده بودیم و فقط ۲ طلافروشی در قم و تفرش بود که آنها را دوستم شناسایی کرده بود. روزی که دستگیر شدیم قرار گذاشته بودیم به طلافروشی قم دستبرد بزنیم که نشد.

کد خبر 601033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 1
    چه احترامی برای اشرار قائل هستید که تصاویر آنها را از دید ملت مخفی نگه می‌دارید همچنین برای اختلاس گرها که نام هاي آنها را به صورت مخفف می گذارید این توهین به شعور ملته
  • حمید IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    2 0
    با این شرایط بد اقتصادی و ناکارمدی مدیران و مسئولین به تعداد این آدما روز به روز اضافه میشه ، راهکارش اینه که مسئولیت کشور را از افراد ناشایست و نالایق به افراد متعهد و لایق سپرده شود خواست مردم عامی از رهبر و پدر کشور اینه که وردود کنه و ریشه فساد رو خشک کنه