در طرحی ابتکاری یا هدف افزایش سرانه مطالعه و رشد کتابخوانی در میان شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان بوستان های منطقه ۵ به کانکس کتابخانه مجهز می شوند.

کانکس کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهردار ناحیه یک منطقه ۵ تهران در مورد پروژه احداث کتابخانه در بوستان ها گفت: آمارهای دقیقی از سرانه مطالعه در ایران وجود ندارد، اما آنچه که مشهود است این سرانه در ایران پایین است و آماری که توانستیم پیدا کنیم ۱۲ و نیم دقیقه در شبانه روز است. یکی از دلایل این آمار ضعیف، بحث زیرساخت هاست مثل کمبود کتابخانه های عمومی که احداث آن جزو وظایف شهرداری ها هم هست.

علی دوستی افزود: از سوی دیگرمعضلات اجتماعی را هم در برخی از بوستان ها شاهد هستیم، به طوری که متاسفانه بعضی از آن ها شرایط مناسبی ندارند، لذا برای اینکه بتوانیم روی این معضلات اجتماعی هم کار کنیم به جای برخورد فیزیکی فعالیت فرهنگی را مدنظر قرار دادیم.

او با بیان اینکه طرح احداث کتابخانه در بوستان ها در قالب پروژه های کوچک مقیاس و با مشورت با شورایاران رقم خورده است، تاکید کرد: ۲۲ بوستان در ناحیه ما قرار دارد که سه بوستان در سه محله به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شدند تا کتابخانه های کانکسی در بوستان ها نصب شوند که در بالا رفتن سرانه مطالعه تاثیرگذار است. این یک طرح ابتکاری و منحصر بفرد در سطح تهران است.

وی افزود: ۲۲۰ بوستان در سطح منطقه داریم که اگر ۱۰۰ بوستان تحت پوشش این طرح قرار گیرند، زیرساخت های مطالعه را به شدت افزایش داده و تاثیرات خوبی در رفع معضلات اجتماعی دارد.

شهردار ناحیه یک منطقه ۵ تهران در پایان گفت: عملیات اجرایی این طرح آغاز شده و پیمانکار در حال ساخت کانکس ها است و به زودی هر محله به این کتابخانه ها تجهیز می شود.

کد خبر 600983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha