پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در ارتباط با چرایی کمبود انسولین در کشور نکاتی را متذکر شد.

انسولين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید حیدر محمدی، اظهار کرد: در صورت تأمین ارز مورد نیاز مشکلی برای تهیه انسولین در ماه‌های آتی نخواهیم داشت. همچنین چهار شرکت متقاضی تولید انسولین در داخل هستند که دو شرکت در ماه‌های آینده تولید محصولات خود را آغاز خواهند کرد.

وی در زمینه مشکلات مربوط به حوزه توزیع انسولین گفت: ۴۵۰۰ داروخانه منتخب برای توزیع انسولین در کشور داریم که با توجه به تعداد، دسترسی سخت می‌شود و به ناچار سهمیه موجود بین یک سری داروخانه‌های منتخبی که سابقه خوبی دارند، قرار داده‌ایم.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بیماران دیابتی برای سهولت در دسترسی به داروی خود، می‌توانند با استفاده از سامانه تیتک در قسمت کمبود دارویی نزدیک ترین داروخانه منتخبی که انسولین مصرف آنها را موجود داشته باشد، شناسایی و داروی خود را تهیه کنند؛ که اگر داروخانه‌ای اعلام کند که دارو را موجود ندارد، ممکن است تخلف کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته، صد و بیست داروخانه ظرف دو روز مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: متأسفانه ۲۳ درصد داروخانه‌هایی که در حوزه انسولین قلمی مورد بازرسی قرار گرفته اند، تخلف کردند که برخورد قانونی جدی با آنان به‌عمل خواهد آمد.

کد خبر 600819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha