مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

میزان شیوع ناباروری در گیلان بالاست و به همین علت متقاضیان فرزندخواندگی و دوره انتظار برای فرزندپذیری در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

فرزند خواندگی

دکتر حسین نحوی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این مطلب به همشهری آنلاین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ کودک در ۲۱ خانه کودک مراکز بهزیستی گیلان نگهداری می‌شوند که از بین اینها ۵ درصد بدون سرپرست بوده و شرایط فرزندخواندگی را دارند. سال گذشته ۲۵ کودک در گیلان به فرزند خواندگی پذیرفته شدند. اغلب خانواده‌ها خواستار کودکان نوزاد و با جنسیت دختر هستند.

وی ادامه داد: به خانواده‌هایی که ۵ سال از ازدواج‌شان گذشته باشد و سن یکی از زوجین بالای ۳۰ سال باشد فرزند تعلق می‌گیرد.

دکتر نحوی نژاد بیان کرد: از سال گذشته سامانه الکترونیکی فرزند خواندگی در بهزیستی گیلان ایجاد شده و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت تشکیل پرونده دهند تا درخواست‌شان توسط کمیته فرزند خواندگی بررسی شود.

به گفته وی شیوع ویروس کرونا تاثیری در کاهش یا افزایش فرزند خواندگی و متقاضیان نداشته است، ادامه داد: در حال حاضر ۴۲۰ متقاضی فرزندخواندگی در گیلان هستند که از این بین با توجه به شرایط قانونی که وجود دارد، احتمالا حدود ۵۰ درصد واجد شرایط باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در انتها بیان کرد: در حال حاضر طرحی به نام "تاک" برای کودکانی که بد سرپرست بوده و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، ایجاد شده است. این کودکان امکان سرپرستی و فرزندخواندگی دایم ندارند اما خانواده‌هایی که فاقد فرزند هستند یا فرزند داشته و تمکن مالی و شرایط قانونی لازم را دارند می‌توانند در این طرح مراقبت مشارکتی شرکت کرده و حداقل تا چند سال این کودکان را تحت حمایت خود درآورند تا هم از نظر مالی هم مهر و محبت خانواده حمایت شوند.

کد خبر 600670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha