مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

مانور دورمیزی ساعت صفر روز گذشته از سوی مدیریت بحران استانداری گیلان برگزار شد.

مانور

«امیر مرادی» مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان به همشهری آنلاین گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان و وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و رانش زمین در مناطق کوهستانی، این مانور با مجوز استاندار و بدون اطلاع قبلی به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.  
مرادی اضافه کرد: اجرای سناریو مانور دور میزی ساعت صفر در راستای مقابله با بحران سیل و رانش، سنجش اقدامات متناسب با حادثه، میزان کارایی آمادگی و مقابله، تعامل بین دستگاهی، ارزیابی آموزش‌های صورت گرفته هماهنگی‌های درون سازمانی و برون سازمانی، سرعت عمل نجات جان مصدومان در سراسر استان گیلان به فرماندهی مدیریت بحران استانداری انجام شد و طی آن فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند بلافاصله گزارش لحظه به لحظه از سیل رخ داده در فضای ذهنی این اتفاق را به مدیریت ستاد بحران گزارش و همه امکانات، دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین خود را وارد کار کنند.  
مدیرکل بحران گیلان با بیان اینکه از میان دستگاه‌های اجرایی، جمعیت هلال احمر بیشترین آمادگی را از خود ارائه داد، اظهار کرد: اورژانس، راهداری و حوزه امنیتی در رده‌های بعدی آمادگی قرار داشتند و توانستند به خوبی سطح حادثه را پوشش دهند. نقاط ضعف سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در گزارشی به استاندار ارایه شد.
مدیر کل بحران گیلان همچنین با اشاره به ورود ماشین آلات بخش خصوصی در مواقع بروز سیلاب و رانش زمین تأکید کرد: در حال حاضر با جمع‌بندی امکانات دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی، تعداد ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی مقابله با بحران‌های احتمالی در وضعیت مناسبی قرار گرفته و بستر لازم برای مدیریت به موقع بحران در گیلان فراهم است.

کد خبر 600633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha