همشهری آنلاین: روسیه اعلام کرد: توافقی میان اعضای گروه 1+5 درباره ادامه اعمال تحریم‌ها علیه ایران وجود ندارد.

به گزارش رویترز، ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در اظهاراتی که کاملا مغایر با ادعاهای سفرای بریتانیا و آمریکا در سازمان ملل مبنی بر توافق 1+5 بر سر ادامه تحریم‌ها علیه ایران بود، گفت: در این باره هیچ توافق قطعی و یا هیچ گونه اقدام هماهنگ در دست اجرا نیست.

چورکین در ادامه با اشاره به گفت و گو‌های تلفنی میان اعضای ارشد وزارت خارجه کشور‌های  گروه 1+5 که در روز چهارشنبه 6 اوت (16 مرداد) انجام گرفت، افزود: مساله ادامه تحریم‌ها در نیویورک مطرح نشد و ما عجله‌ای برای طرح این مساله نداریم.

چورکین افزود: مساله اصلی که باید مد نظر قرار دهیم این است که راه مذاکرات همچنان باز است، و ما پیگیر ادامه روند مذاکرات هستیم و ارتباطات میان طرفین وجود دارد.

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که روسیه هیچگونه ضرب‌الاجلی را برای پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گروه 1+5 که در تاریخ 19 ژوئیه سال جاری ارائه شد، تعیین نکرده است: "ما خودمان (اشاره به روسیه) هیچگونه ضرب‌الاجلی برای پاسخ آن‌ها (ایرانیان) تعیین نکرده‌ایم و همچنان گفت و گو‌ها جریان دارد. البته این مساله توسط وزرای خارجه گروه 1+5 در ماه سپتامبر مورد بحث وبررسی قرار خواهد گرفت. چورکین و روسیه نیز خواهان دریافت پاسخ واضحی از سوی ایران درباره بسته پیشنهادی هستند. اما این مساله پیچیده تر آز آن است که ما فکر می‌کنیم. اما ما می‌توانیم به این مساله باور داشته باشیم که گفت و گو‌ها می‌تواند ادامه پیدا کند."

این اظهارات در حالی از سوی ویتالی چورکین مطرح شد که پیشتر و در پی رایزنی تلفنی روز چهارشنبه میان مقامات ارشد وزارت خارجه کشور‌های گروه 1+5 ، امریکا و بریتانیا ادعا کرده بودند که 1+5 بر سر ادامه تحریم‌ها علیه ایران توافق دارند

کد خبر 60043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز