مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

کیست مویی یکی از عارضه‌های شایع این روزها است. در صورتی که به دنبال کلینیکی برای درمان کیست مویی می‌گردید، تا انتهای این مطلب با ما باشید. بیماری کیست مویی به دلایل مختلف ایجاد می‌شود. نشستن طولانی مدت، عرق کردن زیاد، ساییده شدن باسن و... است. عمل کیست مویی یکی از عمل‌های رایج برای درمان کیست مویی است.

عمل کیست مویی یا عمل سینوس پیلونیدال در حال حاضر با استفاده از لیزر و بدون درد و مدت زمان زیاد برای درمان انجام می‌شود. رعایت‌ کردن مراقبت‌های بعد از عمل کیست مویی باعث می‌شود که بیماری به صورت کامل رفع گردد، رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از عمل کیست مویی می‌تواند باعث مشکلاتی از قبیل بازگشت بیماری کیست، عفونت، خونریزی و... شود. در ادامه بیشتر در رابطه با عمل کیست مویی و روش‌های آن صحبت خواهیم کرد.

عمل کیست مویی

هزینه عمل کیست مویی

هزینه عمل کیست مویی به عوامل مختلفی مرتبط است. در حالت کلی قیمت عمل کیست مویی از ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود و وابسته به شرایط بیمار و عواملی که در ادامه توضیح می‌دهیم نرخ عمل کیست مویی تا ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان ادامه خواهد داشت.

هزینه عمل کیست مویی با لیزر چقدر است؟ یکی از جدیدترین راه‌های درمان کیست مویی عمل لیزر است که این روزها طرفداران زیادی در میان بیماران پیدا کرده است. یکی از مواردی که همواره ذهن بسیاری از بیماران را به خود مشغول می‌کند هزینه عمل لیزر است؛ زیرا برخی این تصور را دارند که برای لیزر باید هزینه زیادی پرداخت شود. اما باید توجه داشت که موارد گوناگونی در تعیین نرخ این نوع عمل دخالت دارند.

هزینه عمل کیست مویی

عمل کیست مویی چیست؟

پیش از ارائه جواب کیست مویی چیست، توضیح دادیم که دلایل به وجود آمدن کیست چیست. عمل کیست مویی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به وسیله آن سینوس پیلونیدال به صورت کامل از بدن فرد بیمار خارج می‌شود. روش‌های گوناگونی برای عمل کیست مویی وجود دارد از لیزر کیست مویی، عمل کیست مویی باز، بسته و... . وابسته به شرایط بیمار و همچنین میزان عفونت ایجاد شده بر اثر کیست مویی، روش مناسب برای درمان کیست انتخاب می‌شود.

توجه داشته باشید که درمان‌های خانگی کیست مویی و همچنین درمان با گیاهان دارویی روش مناسبی برای درمان کیست مویی نیست و تنها باعث عفونت بیشتر کیست و سینوس می‌شود که کار جراحی و هزینه عمل کیست مویی‌ را بیشتر خواهد کرد.

بهترین روش عمل کیست مویی کدام است؟

روش‌های گوناگونی برای عمل کیست مویی وجود دارد از جمله: جراحی کیست مویی به شیوه سنتی، جراحی کیست مویی با لیزر و درمان کیست مویی با دارو و روش های خانگی . از این میان لیزر کیست مویی به دلیل عارضه کمتر و همچنین کاهش هزینه کیست مویی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان سینوس پیلونیدال است.

لیزر کیست مویی بهترین روش درمان کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر یک عمل سرپایی است. درمان با لیزر به این گونه است که محل کیست مویی را بی حس می کنند. پزشک متخصص جراح کیست مویی به وسیله لیزر بافت آسیب دیده و عفونت کرده کیست را خارج می‌سازد. بیمار در زمان عمل هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد.

لیزر کیست مویی یکی از روش‌های درمان سینوس پیلونیدال یا کیست مویی است. این روش درمانی به دلیل آن که سرعت بهبودی بیشتری برای بیمار به همراه دارد و همچنین هزینه آن ارزان‌تر است، در حال حاضر بهترین و عالی‌ترین روش برای درمان کیست مویی است.

لیزر کیست مویی

پزشک جراح، به وسیله لیزر رگ‌های اطراف ناحیه کیست را می‌سوزاند به همین دلیل در حین عمل و بعد از عمل هیچگونه خونریزی برای بیمار اتفاق نمی‌افتد.

از ویژگی‌های عمل کیست مویی با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. سرعت بالا در عمل
  2. عدم خونریزی
  3. عدم عفونت بعد از عمل
  4. طول درمان بسیار کم
  5. کاهش هزینه عمل کیست مویی
  6. عمل با بیحسی
  7. عمل سرپایی

  جراحی کیست مویی به روش باز

در این روش که یکی از روش‌های سنتی عمل کیست مویی است، پزشک ناحیه کیست مویی را به وسیله چاقو جراحی باز می‌کند و محل عفونت و سینوس کیست مویی را خارج می‌سازد. پس از خارج سازی محل باز شده به وسیله بخیه بسته نمی‌شود و باز می‌ماند. باز بودن محل عمل باعث می‌شود که این محل عفونت و ترشحات عفونی از خود خارج سازد که در این صورت نیاز به تعویض سریع پانسمان وجود دارد. به مرور زمان بافت از داخل شروع به پر کردن حفره تخلیه شده می‌کند و به این صورت محل سینوس پیلونیدال ترمیم می‌شود.

ویژگی‌های عمل کیست مویی به روش باز

  1. خارج شدن تمام عفونت ناشی از کیست
  2. احتمال عفونت و خونریزی کم

جراحی کیست مویی به روش بسته

در این روش پزشک جراح کیست مویی پس از تخلیه کردن ناحیه کیست مویی، اقدام به بخیه زدن محل می‌کند. برای تخلیه شدن عفونت و خونابه‌های ناشی از عمل، لوله‌های در محل کار گذاشته می‌شود تا چرک و خونابه‌ها به مرور خارج شوند. ترمیم بافت کیست مویی پس از عمل کیست مویی به روش بسته سرعت کمتری نسبت به روش باز دارد.

ویژگی‌های عمل کیست مویی به روش بسته

  • سرعت طولانی درمان
  • امکان و احتمال به وجود آمدن عفونت
  • احتمال باز شدن بخیه‌ها
  • تخلیه کامل کیست از بدن

عوامل تاثیر گذار در هزینه عمل کیست مویی

همانطور که گفتیم عوامل زیادی در هزینه لیزر کیست مویی موثر است. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل انجام عمل کیست مویی
  • میزان تخصص و تجربه پزشک
  • تحت بیمه قرار گرفتن عمل
  • شهر محل عمل
  • شرایط و وضعیت عفونت بیمار
  • و...

مراقبت‌های بعد از عمل کیست مویی

هر چند مراقبت‌های افرادی که به روش‌های گوناگون کیست مویی درمان می‌شوند متفاوت است، اما فراموش نکنید که اگر مراقبت‌های  بعد از عمل کیست مویی به خوبی انجام نشود احتمال خونریزی، عدم بهبودی کامل، بازگشت مجدد بیماری کیست مویی و... اتفاق بیفتد. شرایط جراحی کیست مویی با لیزر نیاز به مراقبت‌های خاصی بعد از عمل ندارد و بیمار می‌تواند پس از گذشت ۱ روز از عمل که به استراحت مطلق مشغول بود، به زندگی عادی خود بازگردد.

شرایط مراقبت‌های بعد از عمل کیست مویی در حالت عادی به صورت زیر خواهد بود:

  • استراحت مطلق به مدت یک روز کامل
  • تعویض پانسمان به صورت مرتب
  • عدم بلند کردن اجسام سنگین تا بهبودی کامل
  • انجام ورزش‌های سنگین تا بهبودی کامل ممنوع
  • نشستن طولانی مدت در یک حالت ممنوع
  • استفاده درست و صحیح از داروهای تجویز شده
  • تمیز نگه داشتن محل جراحی کیست مویی
  • پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ
  • استفاده از رژیم مناسب غذایی

بهترین پزشک کیست مویی

عمل کیست مویی درست است که جزو عمل‌های ساده و سرپایی به شمار می‌رود و استفاده از لیزر در عمل کیست مویی باعث شده است که این عمل حتی نیاز به مدت زمان زیادی برای بهبودی نداشته باشد، اما انتخاب بهترین دکتر کیست مویی به شما کمک خواهد کرد که از بازگشت پذیری بیمار کیست جلوگیری شود و همچنین سینوس پیلونیدال به صورت کامل از محل خارج شود.

آنچه در مقاله عمل کیست مویی خواندید

در این مقاله به بررسی دقیق راه‌های درمان کیست مویی پرداختیم، گفتیم که انجام عمل کیست مویی به وسیله لیزر می‌تواند مزیت‌های مختلفی داشته باشد که از جمله آن می‌توان به کاهش هزینه عمل کیست مویی، عدم بازگشت پذیری سینوس پیلونیدال، عدم عفونت کیست بعد از عمل، عدم نیاز به مراقبت‌های ویژه و کاهش دوره نقاهت است.

کد خبر 600425

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha