سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

وضعیت تولید گوشی‌های آیفون در هندوستان در شرایط ایده‌آلی نیست و دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که تولید آیفون ۱۲ اپل در کارخانه فاکسکان هند بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است، زیرا کارگران آلوده به ویروس کرونا مجبور به ترک پست‌های خود شده‌اند.

آپل

به گزارش همشهری آنلاین، تاسیسات فاکسکان در ایالت جنوبی تامیل نادو، آیفون‌هایی بازار هندوستان را که بازار شماره ۲ تلفن‌های هوشمند جهان به‌حساب می‌آید تولید می‌کند.

تامیل نادو یکی از بدترین ایالت‌ها در دومین موج ویروس کرونا در هند است. مقامات از روز دوشنبه با محدود کردن کامل حمل و نقل عمومی و بستن مغازه‌ها برای جلوگیری از افزایش سرعت عفونت، قرنطینه کاملی را به این ایالت تحمیل کرده‌اند.

یکی از منابع می‌گوید، تست کرونای بیش از ۱۰۰ کارمند کارخانه فاکسکان در این ایالت آزمایش مثبت بوده و این شرکت طرح ممنوعیت ورود به کارخانه خود در شهر چنای، مرکز ایالت تامیل نادو را تا پایان ماه مه اعمال کرده است. او به رویترز گفت: «از دیروز پرسنل فقط مجاز به ترک کارخانه هستند و اجازه ورود به کسی داده نمی‌شود.»

گفته شده با این وضعیت بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تولید این کارخانه تعطیل شده است. به گزارش همشهری آنلاین، فاکسکان که دفتر مرکزی آن در چین تایپه قرار دارد، بزرگ‌ترین شرکت الکترونیکی قراردادی در جهان است که بخش عمده‌ای از محصولات اپل را تولید می‌کند.

این شرکت در بیانیه اعلام کرد: «فاکسکان سلامت و ایمنی کارکنان خود را به عنوان بالاترین اولویت خود قرار داده است. به همین دلیل ما با دولت محلی و مقامات بهداشت عمومی هند برای حل چالش‌هایی که ما و همه شرکت‌ها در برخورد با بیماری کووید-۱۹ رو در روی خود داشته‌اند، همکاری نزدیکی داریم.»

بیشتر بخوانید:

فاکسکان از اظهار نظر در مورد میزان تولید کارخانه یا سطح کارکنان حاضر خودداری کرد. اپل نیز در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

کد خبر 600323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha